وجود تنها یک قرنطینه جوابگوی حجم زیاد صادرات گوشت استان نیست

وجود تنها یک قرنطینه جوابگوی حجم زیاد صادرات گوشت استان نیست
اسحاق طاهری مقدم افزود: وجود بیش از 6 میلیون واحد دامی در استان و از طرفی موقعیت جغرافیایی لرستان که بر سر راه مسیر کوچ نشینان و عشایر قرار گرفته است، موجب شده تا فشار زیادی به مراتع وارد شده و تهدیدی برای جنگل‌ها محسوب ‌شود. 
وی افزود: سالانه نزدیک به 102 میلیون بچه ماهی در استان تولید می‌شود و لرستان در این حوزه، رتبه اول کشور را در بین استان‌های ساحلی و غیرساحلی دارا است. 
رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به این‌که سالانه 4763 تن ماهی سردآبی و گرم ابی در استان تولید می‌شود، تصریح کرد: تا پایان امسال با افزایش 1400 تنی ماهی سردابی، لرستان به مقام اول کشوری در این حوزه دست خواهد یافت. 
طاهری مقدم اظهار کرد: سالانه 65 هزار تن گوشت قرمز در لرستان تولید می‌شود که تنها 30 درصد از آن در استان به مصرف رسیده و باقی مانده آن به سایر نقاط کشور و جهان صادر می‌شود.همچنین سالانه 38 هزار تن گوشت مرغ در لرستان تولید می‌شود و این استان رتبه 6 و15 کشوری در حوزه‌های تولید گوشت قرمز و مرغ دارد. 
وی با بیان اینکه 70 درصد دام‌های استان سبک هستند، اضافه کرد: سالانه 370 هزار تن شیر در استان تولید می‌شود؛ بیشتر دامهای لرستان را بز و بزغاله تشکیل داده است. توانسته‌ایم در این راستا رتبه دوم کشوری را کسب کنیم. 
طاهری مقدم با اشاره به این‌که بروز گرد و غبارهای اخیر و چرای بیش از حد دام‌ها موجب تهدید و آسیب مراتع استان شده است، افزود: 85 درصد از دام‌ها و 100 درصد آبزیان استان تحت پوشش واکسیناسیون هستند. باید کیفیت واکسن دامها را بالا برد. 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از واگذاری بیش از 60 درصد تصدی گری امور این سازمان به بخش خصوصی خبر داد. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com