واگذاری فعالیت‌های دامپزشکی خراسان جنوبی به بخش خصوصی

واگذاری فعالیت‌های دامپزشکی خراسان جنوبی به بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمود قربان‌زاده در جلسه هماهنگی آموزش و ترویج در اداره‌کل دامپزشکی استان اظهار داشت: برای خدمات‌رسانی بخش خصوصی دامپزشکی در استان ظرفیت جذب 23 نفر دامپزشک، 9 نفر کارشناس و 16 نفر کاردان دامپزشکی وجود داشته و این اداره‌کل از سرمایه‌گذاران در این بخش حمایت می‌کند.
وی گفت: در حال حاضر شهرستان‌های درمیان، سرایان، سربیشه و نهبندان فاقد مراکز خدمت‌رسانی بخش خصوصی دامپزشکی از قبیل درمانگاه و مرکز مایه‌کوبی هستند و در این شهرستان‌ها تمام خدمات از طریق بخش دولتی عرضه می‌شود.
معاون فنی اداره‌کل دامپزشکی خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به فعالیت حدود 700 واحد مرغداری و جوجه‌ریزی بیش از 24 میلیون قطعه مرغ در هر سال سبب شده تا خراسان جنوبی به عنوان یکی از قطب‌های پرورش طیور گوشتی در کشور مطرح شود و به همین لحاظ وظیفه تمام صنوف و اشخاص مرتبط از قبیل کارخانجات تولید دان، مرغداران و کارگران مرغداری‌ها در پیشگیری از وقوع بیماری‌های واگیر را سنگین‌تر می‌کند.
وی به عدم وجود بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور در استان اشاره کرد و عملکرد دامپزشکی خراسان جنوبی را در مقابله با ورود این بیماری از مرزهای شرقی به کشور حائز اهمیت دانست.
بر اساس مصوبات این جلسه مقرر شد برای آموزش مرغداران از اساتید برجسته کشوری استفاده شده و مرغداران استان با آخرین یافته‌های علمی برای کاهش تلفات و کنترل بیماری‌ها آشنا شوند.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com