واگذاری تعیین تعرفه خدمات کشاورزی و دامی به وزارت کشاورزی

واگذاری تعیین تعرفه خدمات کشاورزی و دامی به وزارت کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس بررسی طرح افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی را ادامه دادند و موادی از آن را تصویب نهایی کردند.
براساس مصوبه مجلس،کلینیک‌ها، آزمایشگاه‌ها، داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز تلقیح مصنوعی و مایه‌کوبی و شرکت‌های مهندسی و خدمات مشاوره فنی، اجرایی، مدیریتی، مالی و بیمه، اقتصادی، بازرگانی و کشاورزی که برای تشخیص و درمان آفات و بیماری‌های گیاهی و دامی از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی مجوز دریافت می‌کنند، موظف شدند خدمات مورد نیاز تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی را براساس تعرفه‌های اعلامی از سوی وزارت جهاد کشاورزی به انجام برسانند.
با تصویب نمایندگان مجلس مقرر شد؛ تعرفه‌های این خدمات در سه ماهه نخست هر سال با پیشنهاد مشترک سازمان‌های نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران، نماینده اتحادیه کشوری مراکز مذکور (حسب مورد) و نماینده تشکل هریک از زیربخش‌های کشاورزی و منابع طبیعی (حسب مورد) به تایید وزیر جهاد کشاورزی رسیده و ابلاغ می‌شود.
نمایندگان مجلس همچنین این مراکز خدمات کشاورزی و دامی را موظف به رعایت سیاست‌های حاکمیتی و برنامه‌های ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران کردند.
در صورتی که این مراکز دستورالعمل‌ها و سیاست‌های ابلاغی را اجرا نکنند، وزارت جهاد کشاورزی موظف است نسبت به ادامه فعالیت این مراکز اقدامات قانونی لازم را به عمل آورد.
مجلس همچنین مقرر کرد؛ کارشناسان و متخصصان و کارکنان شاغل رسمی در دستگاه‌های دولتی که وظایف اجرای این قانون به آنان واگذار می‌شود مشمول ماده 21 قانون خدمات کشوری شوند.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com