واکنش وزارت صنعت به خبر انحصار تامین نهاده‌ها در اختیار یک شرکت

واکنش وزارت صنعت به خبر انحصار تامین نهاده‌ها در اختیار یک شرکت
وزارت صنعت، معدن و تجارت به گزارش "انحصار تامین نهاده ها در اختیار یک شرکت/خطر کمبود گوشت مرغ در بازار" و مصاحبه "انتقاد یک مسئول دولتی از مصوبه واردات گسترده کالاهای اساسی" واکنش نشان داد.
معدن و تجارت در توضیحاتی با اشاره به مطالب "انحصار تامین نهاده ها در اختیار یک شرکت/ خطر کمبود گوشت مرغ در بازار" و "انتقاد یک مسئول دولتی از مصوبه واردات گسترده کالاهای اساسی" نوشته اند: به اطلاع می ‌رساند، واردات نهاده‌ها توسط بخش خصوصی و همچنین شرکت پشتیبانی امور دام صورت می‌گیرد و در سال جاری در پی جلسات برگزار شده با حضور عوامل ذیمدخل در شرکت مذکور مقرر گردید که شرکت یاد شده نسبت به مدیریت روند تامین و توزیع نهاده‌ها فیمابین تشکل‌ها اقدام نماید که هم اکنون مراحل تحویل و تحول آن در دست انجام می‌باشد.
در ادامه آمده است: همان گونه که مستحضرید واردات هر کالا صرفا منوط به کسری تولید داخلی و تامین بازار مصرف می‌باشد لذا در این ارتباط تعدادی از شرکت‌های بخش خصوصی پس از تشریفات و اخذ مجوزهای لازم از ارگان‌های ذیربط مبادرت به ورود کالاهایی نظیر گوشت‌ قرمز منجمد و مرغ منجمد وارداتی نموده‌اند که با توجه به مقدار گوشت مرغ توزیع شده در ایام پایانی سال کلیه مساعی لازم در حفظ تعادل عرضه و تقاضای کالای موصوف صورت گرفته است. با توجه به اینکه اساسا متولی تولید کالای مورد نظر، وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد هم اکنون روند جوجه ریزی و امکان تولید را خوب ارزیابی که قطعاً در میزان تولید و عرضه کالای موصوف تاثیرگذار خواهد بود.
همان طوری که اشاره شد شرکت پشتیبانی امور دام کشور در چارچوب تجربه و سوابق قبلی تمام توان خود را با اعمال مدیریت واردات و همچنین مشارکت نهادهای بخش خصوصی نیز راساً مبادرت به واردات علوفه دامی نموده است تا به این ترتیب تعادل عرضه و تقاضا حفظ و از بروز کمبود جلوگیری شود.
 
نظرات شما
  •  

    فرهاد مولوی گفت : ۹۱/۰۳/۰۲

    قیمت سویا نسبت به بهمن ماه 90نزدیک به سه برابرشده است قیمت تخم مرغ نسبت به بهمن ماه 90 به کمتر از نصف کاهش داشته است
    و این امری محال می نماید
    ولی با دستان پر توان وزارت صنایع و مدیریت کارآمد سازمان پشتیبانی امور دام در چارچوب تجربیات قبلی این امر محال انجام شد.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com