واکنش مثبت قیمت مرغ، به سخنان وزیر

واکنش مثبت قیمت مرغ، به سخنان وزیر
بعد از سخنان دیروز وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم روز جهانی غذا و اعلام اختصاص ارز مرجع به واردات نهاده‌های دام و طیور، گره مشکلات تولیدکنندگان در حال گشایش بوده و قیمت تمام‌شده مرغ روند کاهشی را نشان می‌دهد.
رئیس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با اعلام این مطلب گفت: بازار واکنش متفاوتی به هزینه‌های تولید دارد، در حالی که در هزینه‌های تولید تغییری وجود نداشته، نرخ مرغ به‌طور مداوم در حال کاهش است و هر کیلوگرم مرغ که در هفته گذشته در میادین میوه و تره‌بار شش‌هزار و 700 تومان به فروش رسید، به شش‌هزار و 450 تومان کاهش یافته است.
محمد یوسفی افزود: در صورتی که بر اساس سخنان وزیر جهاد کشاورزی، ارز مبادله‌ای به تولید مرغ اختصاص یابد، بازار این ماده پروتئینی از وضعیت آشفته نجات یافته و هزینه‌های تولید این محصول را به شدت کاهش می‌دهد.
قیمت نهاده‌ها سه‌نرخی شد
وی با بیان اینکه قیمت نهاده‌های طیور در بازار سه‌نرخی شده است، خاطرنشان کرد: بنا بر اطلاعیه شرکت پشتیبانی امور دام هر کیلوگرم ذرت 850 تومان و سویا یک‌هزار و 650 تومان به مرغداران، تحویل داده می‌شود که به‌دلیل کافی نبودن، بخشی از نیاز فعالان این بخش از بازار آزاد و به نرخ ذرت یک‌هزار و 110 تومان و سویای یک‌هزار و 850 تومانی تأمین می‌شود.
رئیس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی ادامه داد: بر اساس بخشنامه دیروز وزارت صنعت، معدن و تجارت، آن دسته از مرغدارانی که از شرکت پشتیبانی امور دام نهاده طلبکار هستند، در ازای تحویل مرغ به نرخ پنج‌هزار و 300 تومان می‌توانند از نهاده‌ها به قیمت‌های سابق و ذرت 700 تومانی استفاده کنند.
یوسفی تصریح کرد: نرخ فروش هر کیلوگرم مرغ درب مرغداری چهارهزار و 300 تا چهارهزار و 400 تومان است که از امروز با تحویل نهاده‌ها به قیمت ذرت 850 تومان و سویای یک‌هزار و 650 تومان بدون تعهد تحویل مرغ به نرخ مصوب، بازار مرغ به سمت آرامش حرکت می‌کند.
فردا و پس‌فردا درباره قیمت کف و سقف مرغ و تخم‌مرغ تصمیم‌گیری می‌شود
وی یادآور شد: در روز دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری، جلسه ستاد تنظیم بازار برگزار می‌شود و درباره نرخ کف و سقف تخم‌مرغ و مرغ تصمیم‌گیری می‌کنند، اما به‌نظر می‌رسد این موضوع در جلسه این هفته با توجه به معلوم نبودن آمادگی بانک کشاورزی برای اختصاص ارز مبادله‌ای به نتیجه نرسد.

 
نظرات شما
  •  

    علی اسدالهی گفت : ۹۲/۰۷/۲۸

    هر وقت خواستتید قیمت مرغ را تثبیت کنید از زندگی پر از بدهی و قرض مرغداران فراموش نکنید . که اگه قیمت پایین باشه خواه ناخواه افت تولید به دلیل تطعیلی واحدها و به طبع ان افزایش لجام گسیخته قیمت راشاهد خواهید بود پس طوری قیمت گذاری کنیدکه ادامه تولید برای مرغدار میسر باشد

    پاسخ...
  •  

    علی اسدالهی گفت : ۹۲/۰۷/۲۸

    مسئولینی که به محض بالا رفتن قیمت مرغ (که ان هم به دلیل کاهش تولید ناشی از پایین بودن قیمت مرغ) به فکر پایین اوردن قیمت مرغ حتی به قیمت از بین رفتن تولیکننده هستند. وقتی مرغ را به زیر قیمت تمام شده به بازار میدهیم کجا هستند . اونجا هیچ مسئولیتی ندارند؟ بابا ای ول

    پاسخ...
  •  

    علی اسدالهی گفت : ۹۲/۰۷/۲۸

    بلاخره کی این مطلب را درک خواهید کرد که به محض اینکه قیمت مرغ پایین باشه تولید کننده تولید را متوقف میکند و با کاهش تولید افزایش قیمت را خواهیم داشت. پس هر کاهش قیمت اجباری یک افزایش شدید قیمت را خواهیم داشت

    پاسخ...
  •  

    مرغدار کرمانی گفت : ۹۲/۰۷/۲۹

    ناله اگه ناله مرغدار باشد و گوش اگر گوش دولت ؛انکه به جای نرسد فریاد است

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com