واکسیناسیون نشدن صنعتی سلامت طیور را تهدید می‌کند

واکسیناسیون نشدن صنعتی سلامت طیور را تهدید می‌کند
یک استاد دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: افزایش جمعیت جهان سبب افزایش تقاضا برای گوشت و پروتئین سفید شده است.
به گزارش ایسنا، رحمان جهانیان در همایش مدیریت نوین مرغداری در هزاره سوم، با اشاره به مشکلات شیوه‌های کنونی مرغداری در ایران، اظهار کرد: تراکم پرورش و واکسیناسیون نکردن صنعتی در مرغداری‌ها، عاملی برای تهدید سلامت طیور از بدو تولد تا کشتارگاه است.
وی با اشاره به تراکم زیاد جمعیت طیور در مرغداری‌ها، افزود: محققان در جستجوی جایگزینی برای آنتی بیوتیک‌ها هستند زیرا مصرف آنتی بیوتیک‌های موجود در مرغ‌های کشتار شده، مشکلاتی را برای انسان به وجود می‌آورد.
این دکترای علوم دامی خاطرنشان کرد: از افزودنی‌های غذایی به جای آنتی بیوتیک‌ها استفاده می‌شود اما الزامی برای وجود این افزودنی‌ها در جیره‌های غذایی طیور وجود ندارد.
وی با اشاره به "مایکوتوکسین‌"(قارچ‌) موجود در دانه‌ها که در طول انبارداری و حمل‌ونقل پدید می‌آیند، افزود: در برخی موارد، تشخیص ندادن نوع سموم دانه‌ها در آزمایشگاه سبب تلفات بسیاری در طیور می‌شود که در این موارد می‌توان از عوامل ظاهری برای شناخت این سموم بهره برد.
 
نظرات شما
  •  

    اسد گفت : ۹۰/۱۰/۲۷

    آقای استاد دانشگاه ، لطفا دست از شعار و میخواهم و می خواهیم و باید و شاید دست بردارید . من شخصی را میشناختم و میشناسم که میخواست صنعت مرغداری ایران را به آخرین تکنیک پرورش دنیا مجهز نماید و اینقدر جهاد سنگ جلوی پایش انداختند که بیچاره رفته راننده آژانس شده . خاک عالم بر سر ما . واسلام

    پاسخ...
  •  

    ضرغامی مرغدارگوشتی گفت : ۹۰/۱۰/۲۸

    تو این صنعت مرغداری کمترین توجه را به نوع واکسن های وارداتی و با توجه به تحریم خرید از واسطه های دست چندم واینکه دریکدوره خودمان واحد مرغداری را با واکسن مثل (ib88) ویا....الوده میکنیم ودومابعد واکسن ناباب میشود ویا در بازارسیاه باید تهیه کرد.
    اقای دکتر عزیز فرمایش شما هم صحیح است ولی اول باید واکسن مناسب وسالم وباکیفیت بالا بدست ما برسد بعد مسله صنعتی کردن واکسیناسیون طیور را باید درنظرگرفت.

    پاسخ...
  •  

    كيان گفت : ۹۰/۱۰/۲۸

    آقاي استادميفرمودييييييه:كه بايد جوجه هامونو واكسن صنعتي بزنيم ميشه بفرمايند حالا كه از طرف كشور دوست و همكارفرانسه تحريم شديم واكسنهاي 3گانه رو ازكجا تهيه كنيم اين مشكل رو حل كنن بعدااز 1000سوم حرف ميزدن بابا اي ول استاد اينايي كه ميفرماييد يه بچه چند ماهه رو ميبرن بهداشت بلده

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com