واکسیناسیون تمام جوجه‌های رنگی قبل از ارسال به روستاها

واکسیناسیون تمام جوجه‌های رنگی قبل از ارسال به روستاها
رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور دامپزشکی خراسان رضوی بر واکسیناسیون تمام جوجه‌های تولید شده رنگی قبل از ارسال به روستاها تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی خراسان رضوی، سید رضا دیانت مقدم با اعلام این مطلب اظهار داشت: فقط کسانی می‌توانند در روستاها به فروش جوجه و مرغ و خروس بپردازند که قبل از فروش، گله خود را علیه بیماری یادشده واکسینه و در این راستا گواهی بهداشتی از دامپزشکی دریافت کرده باشند.
رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور دامپزشکی خراسان رضوی بیان داشت: با توجه به بررسی‌های کارشناسان دامپزشکی و داده‌های سامانه اطلاعات جغرافیایی مراقبت بیماری‌های طیور استان(GIS) مواردی از بروز چند کانون بیماری نیوکاسل در تعدادی از شهرستان‌ها و استان‌های همجوار رخ داده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ویروس موجود در حال چرخش در مراکز پرورشی است و این موضوع در صورت بروز بیماری می‌تواند خسارت قابل توجهی به مرغداران وارد کند، بنابراین لازم است تمام مرغداران، علاوه بر حفظ شرایط امنیت زیستی با هماهنگی دامپزشک نسبت به واکسیناسیون مجدد اقدام مناسب را انجام دهند.
رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور دامپزشکی خراسان رضوی اظهار داشت: اکیپ‌های دامپزشکی مستقر در شبکه‌های دامپزشکی آمادگی کامل دارند در صورت بروز بیماری کمک‌های لازم و در صورت نیاز مواد ضد عفونی در اختیار واحدهای درگیر با بیماری قرار دهند.
وی تاکید کرد: این بیماری قابل انتقال به انسان نبوده، اما با توجه به اینکه عامل بیماری یک نوع ویروس است، در شرایط مساعد بین پرندگان به سرعت منتشر می‌شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com