واکسیناسیون بیش از 11میلیون قطعه جوجه گوشتی در کردستان

واکسیناسیون بیش از 11میلیون قطعه جوجه گوشتی در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: بیش از 11میلیون قطعه جوجه گوشتی در کردستان واکسینه شده‌اند.
ناصر مخدوم در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این میزان واکسیناسیون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجهی داشته است.
وی افزود: در این مدت با همکاری کارشناسان سازمان دامپزشکی کردستان و نیز کارشناسان بهداشتی دام و طیور بخش خصوصی بیش از 76 هزار دز انواع واکسن در سطح مرغداری‌های استان برای این عمل مصرف شده است.
مخدوم ادامه داد: در هر دوره از جوجه‌ریزی درسطح مرغداری‌های استان بیش از 7میلیون قطعه جوجه با نظارت دامپزشکی در این مراکز نگهداری و پرورش یافته و تحویل بازار‌های مصرف در سطح استان می‌شود.
وی تصریح کرد: در این مدت بیشترین میزان جوجه‌ریزی در شهرستان کامیاران با بیش از 2 میلیون قطعه و کمترین میزان جوجه‌ریزی در شهرستان‌ دیواندره به میزان 600 هزار قطعه صورت گرفته است.
مخدوم تصریح کرد: در این راستا در سال جاری تاکنون میانگین جوجه ریزی در سطح مرغداری‌های استان بیش از 2 میلیون قطعه در هر ماه بوده است.
وی به میزان کشتار طیور از ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از3 میلیون و500 هزار قطعه طیور در کشتارگاه‌ها و با نظارت دامپزشکی کشتار شده‌اند.
وی اذعان کرد: تا به حال به منظور کنترل بهداشتی مرغداری‌های کردستان بیش از 7 هزار و500 مورد بازدید از این مراکز به وسیله بازرسان دامپزشکی کردستان صورت پذیرفته که در این مورد بیش از 2 هزار و 500 مورد نمونه‌برداری از این اماکن به عمل آمده است.
مدیرکل دامپزشکی کردستان ابراز داشت: علاوه بر نمونه‌برداری در این مرغداری‌ها، بیش از 7 هزار مورد آزمایش نیز به کمک مسئولان آزمایشگاهی سازمان دامپزشکی استان در مرغداری‌های فعال انجام شده است.
وی در پایان گفت: عمده تلفات دام و طیور در استان کردستان ناشی از بیماری‌های برونشیت، آنفلوآنزا و مشکلات مدیریتی در بخش نگهداری این واحد‌ها مشاهده شده است.
 

 
کلمات کلیدی واکسیناسیون جوجه
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com