واکسیناسیون 3 هزار راس دام علیه تب برفکی در ارزوئیه

واکسیناسیون 3 هزار راس دام علیه تب برفکی در ارزوئیه
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ارزوئیه گفت: طی فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی 3 هزار راس گاو و گوساله علیه این بیماری واکسینه می‌شوند.
مرضیه صادقی در ارزوئیه اظهار داشت: فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی از پنجم آبان ماه جاری آغاز شده و به مدت 45 روز تا 20 آذر ماه ادامه دارد و اجرای طرح به عهده بخش خصوصی و با نظارت بخش دولتی انجام می‌گیرد.
وی افزود: از آن جا که تب برفکی از مهم‌ترین بیماری‌هایی است که امروز جمعیت دامی ما با آن درگیر است در صورت بروز سبب ایجاد ضررهای اقتصادی و مالی بالایی می‌شود.
صادقی  بیان داشت: باید بدانیم که رویه بیماری مدام در حال تغییر است، سازمان دامپزشکی تلاش زیادی را در مورد مبارزه با بیماری انجام داده و راهکارهای بسیاری از جمله انجام چند فاز واکسیناسیون در سال جاری اجرا کرده است.
وی تصریح کرد: فاز دوم سال 91 تنها در جمعیت دام سنگین شهرستان انجام می‌شود که در این فاز 3 هزار راس گاو و گوساله علیه این بیماری واکسینه می‌شوند.
صادقی خاطرنشان کرد: از علائم تب برفکی در دام سنگین ایجاد زخم در دهان، آبریزش از دهان، زخم بین سم‌ها، لنگش، تب و ... است که در صورت مشاهده چنین موارد دامداران مراتب را سریعا به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند تا پس از بررسی اقدامات لازم انجام گیرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com