واکسیناسیون 2 میلیون و 370 هزار نوبت سر دامها علیه تب برفکی

واکسیناسیون 2 میلیون و 370 هزار نوبت سر دامها علیه تب برفکی
دکتر شاهرخ یارویسی رئیس اداره مبارزه با بیماری های دامی دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: بیش از 2 میلیون و370 هزار نوبت سراز دام های استان طی سال 90 و درقالب 3 فاز علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی شدند.
رئیس اداره مبارزه با بیماری های دامی دامپزشکی استان کرمانشاه بابیان این مطلب افزود: بیماری تب برفکی از جمله بیماریهای ویروسی و مهم و همچنین واگیر دام های اهلی و وحشی است، که به آسانی منتشر می شود و خسارات اقتصادی قابل توجهی به بخش دامداری و دامپروری کشور وارد می نماید.
وی افزود: این بیماری درکشور ما بومی محسوب می شود وگاهی وقت ها همه گیری آن خسارات و تلفات سنگینی به جمعیت دامهای کشور وارد می نماید.
دکتر شاهرخ یارویسی در ادامه با اشاره به برنامه واکسیناسیون دام های استان جهت کنترل این بیماری افزود؛ طی سال 90 در قالب 3 فازشامل جمعیت دام سنگین (گاو وگوساله)، ویک فاز در جمعیت دام سبک(گوسفند وبز) عملیات مایه کوبی اجراء گردید که در این خصوص 220 هزار نوبت سر گاو و گوساله و بیش از 2 میلیون و 150 هزار نوبت سرگوسفند و بز شامل دام های روستائیان و عشایر خارج استان(عشایر مستقر در استانهای ایلام و خوزستان) علیه این بیماری واکسینه شدند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com