واسطه‌ها عامل گرانی گوشت مرغ

واسطه‌ها عامل گرانی گوشت مرغ

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران ایران دلیل افزایش قیمت گوشت مرغ را حضور واسطه‌های سنتی در بازار عنوان و بر ذخیره سازی گوشت مرغ برای تامین نیاز بازار و کاهش قیمتها تاکید کرد.
حسین مقدم نیا در گفتگو با مهر با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌های طیور در کشور، گفت: در سالجاری قیمت ذرت حدود 22 درصد افزایش یافت اما مرغداران با همان قیمت سابق، گوشت مرغ را روانه بازارکردند.
وی افزود: هم اکنون متوسط قیمت مرغ زنده 1950 تا 2000 تومان است و حداکثر باید 2900 تا 3000 تومان به دست مصرف کننده برسد.
مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران ایران درباره دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ در هفته اخیر اظهارداشت: قیمت مرغ زنده افزایشی نداشته است و اگر تغییر قیمتی هم بوده به دلیل شبکه توزیع و ورود واسطه ها در بازار است.
مقدم نیا با اشاره به نقش وزارت بازرگانی در تنظیم بازار اظهارداشت: بخش عمده ای از این صنعت توسط بخش خصوصی اداره می شود؛ بنابراین شبکه های سنتی توزیع در قیمتها موثر هستند.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران با بیان اینکه وزارت بازرگانی باید با خرید به موقع گوشت مرغ و ذخیره سازی آن از افزایش قیمت جلوگیری کند، افزود: با ذخیره سازی به موقع و تزریق آن به بازار می توان قیمتها را کنترل کرد؛ بنابراین در زمان کاهش قیمتها وزارت بازرگانی باید با جمع آوری گوشت مرغ از سطح بازار، در زمان گرانی ذخیره‌ها را وارد بازار کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com