واسطه‌ها در بازار مرغ خراسان شمالی جولان می‌دهند ‌

واسطه‌ها در بازار مرغ خراسان شمالی جولان می‌دهند ‌
رییس اتحادیه مرغداران خراسان شمالی گفت: واسطه‌ها در بازار مرغ این استان جولان می‌دهند.
عباس پور با اشاره به اینکه یکی از معضلات این اتحادیه عدم وجود نقدینگی کافی برای خرید نهاده‌ها و حمایت از مرغداران است، افزود: این امر موجب شده تا بازار مرغ به دست واسطه‌ها بیفتد و قیمت مرغ تولیدی را آن‌ها در بازار مشخص کنند.
وی ادامه داد: عدم وجود نقدینگی و حضور دلال‌ها همچنین موجب شده تا این اتحادیه نهاده‌های دامی را با قیمت بالاتر به صورت دست دوم و سوم خریداری کنند.
عباس پور با تاکید بر اینکه قیمت مرغ در بازار در حال حاضر منطقی نیست، اظهار کرد: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار 65هزار ریال است، این در حالیست که قیمت تمام شده تولید مرغ 75هزار ریال است.
وی با تصریح بر اینکه مرغداران در حال ضرر دادن هستند، بیان کرد: در حال حاضر قیمت جوجه 15 هزار ریال، دان15هزار و 200ریال و قیمت حمل دان از بندر تا این استان نیز 30درصد افزایش یافته است.
این مسوول با اشاره به فصل برداشت گندم و ورود کامیون‌ها برای حمل آن توضیح داد: این امر موجب می‌شود تا پیدا کردن کامیون برای حمل دان مشکل تر و هزینه آن نیز بالاتر رود.
وی تاکید کرد: در حال حاضر کامیون ها، هر کیلوگرم دان را از بندرهای جنوبی کشور با قیمت 1200 تا1300 ریال حمل می‌کنند، این در حالیست که در گذشته این قیمت 950 ریال بوده است.
رییس اتحادیه مرغداران خراسان شمالی با بیان اینکه میزان جوجه ریزی برای ماه رمضان کاهش نیافته است، خاطرنشان کرد: این افراد به امید منطقی شدن قیمت‌ها جوجه ریزی را انجام داده‌اند، اما از این موضوع نیز هراس دارند که طی این ماه مرغ منجمد به بازار ریخته شود و مرغ گرم تولید شده برروی دست آن‌ها باقی بماند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com