واردکنندگان نهاده‌های طیور، در اولویت ارزی قرار می‌گیرند

واردکنندگان نهاده‌های طیور، در اولویت ارزی قرار می‌گیرند
ستاد تنظیم بازار با مرغداران برای جبران هزینه‌های تولید به توافق رسید.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر مرغداران، تخم‌مرغ را با ضرر و زیان به فروش می‌رسانند، به‌طوری که هر کیلوگرم از این محصول را یک‌هزار تومان کمتر از نظر کارشناسی جهاد کشاورزی و یک‌هزار و 480 تومان کمتر از برآورد اتحادیه مرغداران به فروش می‌رسانند.
پرداخت مشوق صادراتی به مرغداران
هدایت‌اله اصغری افزود: حاضران در جلسه ستاد تنظیم بازار متفقاً به این توافق رسیدند که با همکاری جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت تمهیداتی اندیشیده شود تا افزایش هزینه‌های مرغداران جبران شده و مورد حمایت قرار گیرند.
وی خاطرنشان کرد: بخش اول این توافق به این صورت است که برای جبران بخشی از ضرر و زیان مرغداران، تسهیلات صادرات تخم‌مرغ به همراه مشوق‌های صادراتی برای آنها فراهم شود.
توافق برای 15 هزار تن ذخیره در گردش، 15 هزار تن سقف صادرات
مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن ادامه داد: برای حفظ نیاز مصرف بازار داخلی 15 هزار تن ذخیره در گردش تخم‌مرغ در نظر گرفته شد که به غیر از این رقم، مرغداران می‌توانند مازاد مصرف تولید خود را ماهانه تا سقف 15 هزار تن صادر کنند.
اصغری تصریح کرد: برای جبران هزینه‌های مرغداران و کاهش قیمت این محصول در بازار مصرف، توافق بر این شد تا حد امکان شبکه‌های توزیع در اختیار اتحادیه مرکزی مرغ میهن قرار گیرد تا بدین ترتیب با حذف واسطه‌ها، این محصول به‌صورت مستقیم عرضه شود.
واردکنندگان نهاده‌های طیور، در اولویت ارزی قرار می‌گیرند
وی یادآور شد: در بخش دیگر این توافق، قرار بر این شد که برای خرید نهاده‌ها توسط اتحادیه مرغ میهن، اولویت ارزی با نرخ مبادله‌ای اختصاص یابد تا بدین صورت نهاده‌ها با مبالغ کمتری به دست مصرف‌کنندگان برسد.
اصغری درباره قیمت فعلی نهاده‌ها در بازار آزاد تأکید کرد: هر کیلوگرم سویا در بازار مصرف یک‌هزار و 900 و ذرت 900 تا یک‌هزار و 50 تومان به فروش می‌رسد که با اختصاص اولویت ارزی به واردات نهاده‌ها، قیمت آنها دوباره کاهش خواهد یافت.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com