واردکنندگان دام سنگین از مرز پاکستان مجاز به واردات دام پیر نیستند

واردکنندگان دام سنگین از مرز پاکستان مجاز به واردات دام پیر نیستند
استاندار سیستان و بلوچستان بر ایجاد مرکز قرنطینه دامی به منظور کنترل و نظارت بر سلامت دام‌های وارداتی تاکید کرد.
علی اوسط هاشمی در بازدید از مراکز پروار بندی دام سنگین در مرز میرجاوه با بیان اینکه این استان با توجه به موقعیت مرزی توانمندی لازم برای واردات دام و تامین گوشت مورد نیاز چند استان و تنظیم بازار کشور را دارد افزود: فعالیت بازارچه‌های مرزی و واحدهای تولیدی و صنعتی استان می‌تواند نقش مهمی در تامین نیازهای منطقه و حتی کشور داشته باشد.
وی در این بازدید با تاکید بر ارتقای کیفیت و توسعه فعالیت این واحدها افزود: سیستان و بلوچستان ظرفیت بالایی در واردات دام و قرنطینه و کشتار آنها در کشتارگاه‌های موجود را دارد و می‌تواند تامین کننده گوشت قرمز مورد نیاز بسیاری از استان‌های کشور باشد که امیدواریم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.
استاندارهمچنین در این بازدید با بیان اینکه باید از ورود دام‌های پیر جلوگیری کرد اظهارداشت: وارد کنندگان دام سنگین از مرز پاکستان مجاز به واردات دام پیر نیستند و باید با ورود گوساله و پرواربندی آن علاوه بر تولید و پرورش دام زنده زمینه اشتغال افراد این منطقه را فراهم کنند.
هاشمی بیان داشت: فعالیت در این صنعت نباید تنها به بازاریابی و خرید و فروش دام منحصر شود بلکه باید بستر ایجاد اشتغال در منطقه را فراهم و تقویت کند و وارد کنندگان دام نقش کارآفرین و کاریاب را ایفا کنند.
وی افزود: بنا داریم تا امسال بیش از 30 تا 50 هزار تن گوشت قرمز برای مصرف کشور در این استان تولید و به بازار عرضه شود و لذا باید نسبت به تقویت واحدهای پرورش دام در استان و به ویژه مرز میرجاوه اقدام شود.
وی در این بازدید به تولید کنندگان قول داد تا در صورت ایجاد صنایع وابسته و تبدیلی در منطقه از تسهیلات با سود بسیار مناسب و معافیت های مالیاتی برخوردار شوند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com