واردکننده مرغ بیش از تولیدکننده حمایت دولتی می‌شود

واردکننده مرغ بیش از تولیدکننده حمایت دولتی می‌شود
دبیر انجمن صنفی مرغداران اصفهان گفت: واردات مرغ از خارج به کشور باید متوقف شده و از تولیدکنندگان مرغ در داخل حمایت شود.
بهرام پاکزاد  با اشاره به وضعیت مرغداری‌های استان اصفهان اظهار داشت: صنعت مرغ گوشتی در استان اصفهان مدت شش ماه است که در حال ضرر دادن است.
وی ادامه داد: با افزایش قیمت گازوئیل در کشور و در پی آن گران شدن کارگر و غذای دام وضع مرغداری‌ها بدتر شده است.
دبیر انجمن صنفی مرغداران اصفهان با اشاره به عدم حمایت دولت از تولیدکنندگان مرغ کشور تصریح کرد: مقرر شده بود دولت بسته حمایتی برای واگذاری سوخت و گازوئیل با قیمت کم به مرغداران کشور ارائه دهد که در حال حاضر این کار هنوز عملی نشده است.
وی تاکید کرد: تا این لحظه از طرف دولت هیچ‌گونه کمکی جهت حمایت از مرغداران نشده است.
پاکزاد اظهار داشت: فقط تنها اقدامی که از طرف دولت انجام شده؛ واگذاری یک کیلوگرم گندم دامی به مرغداری‌ها بوده که این نیز هنوز به تمام مرغداری‌ها داده نشده و این مقدار گندمی هم که به بعضی از مرغداری‌ها دادند، پر از فضله پرندگان بوده است.
وی ادامه داد: دولت در زمینه جمع‌آوری و تعیین قیمت مرغ نیز تاکنون اقدامی انجام نداده است. و دولت به جای حمایت از تولیدکننده، از واردکننده مرغ به کشور حمایت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه محصولات تولیدکنندگان مرغ در مرغداری‌ها انباشته شده است، بیان داشت: میزان مرغ در کشور، مازاد بر تولید بوده و نیازی به واردات مرغ به ایران نیست.
پاکزاد با اشاره به اینکه به دلیل قدرت پایین مردم برای خرید، مصرف مرغ در کشور کاهش پیدا کرده است، افزود: مشخص نیست بر چه اساس و نیازی واردات مرغ به کشور انجام می‌شود.
وی قیمت مرغ‌های وارداتی در استان اصفهان را 2هزار 950 تومان اعلام کرد و گفت: عمده‌ترین واردات مرغ به ایران، از کشور برزیل بوده که بیشتر به نقاط پر مصرف مانند پادگان‌های نظامی و بیمارستان‌ها در کشور برده می‌شود.
دبیر انجمن صنفی مرغداران اصفهان ادامه داد: به دلیل تولید زیاد مرغ در استان اصفهان، مرغداران مجبور بوده تولیدات خود را به کسانی بفروشند که از این کار سودی عایدشان نمی‌شود.
وی با اشاره به قانون خرید تضمینی مرغ توسط دولت افزود: خرید تضمینی تا این لحظه توسط دولت انجام نشده و فقط به صورت یک صحبت بوده است.
پاکزاد گفت: در حال حاضر قیمت مرغ زنده در اصفهان، 2 هزار و 650 تا 2 هزار و 700 تومان بوده که این قیمت برای تولیدکنندگان مرغ مقرون به صرفه نیست.
وی اضافه کرد: باید از طرف دولت برای صادرات مرغ‌های مازاد بر تولید کشور اقداماتی انجام شود.
*آنفلوآنزای مرغی علت افزایش قیمت تخم مرغ
دبیر انجمن صنفی مرغداران اصفهان با اشاره به افزایش قیمت تخم‌مرغ در کشور بیان داشت: علت افزایش قیمت تخم‌مرغ در روزهای گذشته به دلیل تعطیلی برخی از واحدهای تولید تخم‌مرغ در کشور و وجود یک نوع بیماری آنفلوآنزا در مرغ‌های تخم‌گذار بوده است.
 
نظرات شما
  •  

    مرغدار گفت : ۹۰/۰۴/۱۶

    از همه مرغداران تقاضا مي كنم اگر مي خواهند كه فكري به حالشان بشه همه باهم فقط دو روز از فروش مرغ خودداري كنند. اين تنها راهه!

    پاسخ...
  •  

    دراوی پور گفت : ۹۰/۰۴/۱۶

    باسلام نویسند ه محترم درنوشتار خود بیشتر دقت نمایید چرا که غلط نویسی شما شبه در افکار خوانندگان مطلب وحامیان این سایت ایجاد میکند .اگر قیمت مرغ زنده 2650تا2700بود جایی برای مشکل نداشتیم .خواهشا تصحیح فرمایید

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com