واردات، واحدهای مرغداری را تعطیل می‌کند

واردات، واحدهای مرغداری را تعطیل می‌کند
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران سراسری کشور گفت: واردات مرغ در شرایطی که تولید کفاف میزان نیاز بازار را می‌دهد، تنها منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی این فرآورده پروتئینی می‌شود.  
محمد یوسفی با اشاره به اینکه بیشترین جوجه ریزی در واحدهای مرغداری در سالهای اخیر در خردادماه امسال صورت گرفته و در مردادماه حدود 150 هزار تن گوشت مرغ به بازار عرضه می‌شود، گفت: در این شرایط تشکلی بدنبال واردات گوشت مرغ از کشور لهستان است.
وی ادامه داد: این در شرایطی است که نیاز کشور تنها 120 تا 130 هزار تن است و بنا به تولید 150 هزارتنی در مردادماه، حتی 20 تا 30 هزار تن نیز علاوه بر حجم گوشت ذخیره شده در سردخانه‌ها مازاد بر نیاز تولید می‌شود.
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران سراسری کشور افزود: یک تشکل که به منظور وارد کردن فرآورده‌های پروتئینی تشکیل شده خبر از انعقاد قراردادی 22 میلیون یورویی با کشور لهستان داده که فاز نخست آن با واردات مرغ در 15 روز آینده آغاز می‌شود.
یوسفی وجود اتحادیه‌ای با وظیفه واردات فرآورده‌های پروتئینی را به چماقی بر سر تولیدکنندگان تشبیه کرد و گفت: درحال حاضر تولیدکنندگان با توجه به افزایش قیمت سوخت و نهاده‌های تولید با مشکل کمبود درآمد روبرو هستند و واردات مرغ از دیگر کشورها می‌تواند قفل محکمی به واحدهای تولیدی بزند.
گفتنی است، هفته گذشته، رییس اتحادیه واردکنندگان گوشت و مواد پروتئینی خام دامی ایران در نشست خبری خود از انجام مذاکرات تجاری با کشور لهستان برای واردات مواد پروتئینی خبرداد و گفت: بر اساس تفاهم‌های صورت گرفته میان بخش‌خصوصی ایران و لهستان، قرار بر این است که در گام نخست، 2 هزار تن مرغ با به ارزش 4.5 میلیون یورو وارد ایران شود.
رئیس اتحادیه واردکنندگان گوشت و مواد پروتئینی خام دامی ایران (حسین صدر) افزود: ارزش تفاهم‌نامه به امضا رسیده میان ایران و لهستان 22 میلیون یورو است که بخشی از آن در قالب واردات مرغ عملیاتی خواهد شد، بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که از 15 تا 20 روز آینده، اولین محموله وارد ایران شود.
 
نظرات شما
  •  

    شهریار گفت : ۹۰/۰۵/۰۴

    سلام ،
    حرف من با مرغداران زحمت کش است. (؟) که ذره ای حرف ما براشون اهمیت نداره.
    آقایون انصافا تو این وضعیت اگه فقط زمین مرغداری هامون بدون چاه و ترانس و ... بفروشیم پولشو بذاریم بانک بیشتر یه نفعمون تا تو این وضعیت آشته بازار تولید کنیم.
    تنها را ما مقابله با اینها و عدم تولید است . خواهشا تمام مرغداران همدل باشند و از i.t.p هم می خواهم که مدیریت مرغدارن برا ی یه اعتصاب و جوجه نریختن عهده دار بشه.

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گوشتی گفت : ۹۰/۰۵/۰۴

    اقایون میگن (؟) پدر مرغدار / ما سود و سوپسید خود را از واردات مرغ بگیریم .تعطیلی مرغداری ها هم فدای سرمان/ بله از نظر اداره پشتیبانی مرغداری اصلا نه سودی دارد ونه کار است .
    همه کس که مثل شما سود خالص ندارد.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com