واردات ۶۰۰ هزار تنی غذای دام در هفت ماهه اول سال

واردات ۶۰۰ هزار تنی غذای دام در هفت ماهه اول سال
ایران در ماه های فروردین تا مهر امسال ۶۰۴ هزار تن کنجاله دانه های روغنی از هند وارد کرد و پس از کره جنوبی دومین وارد کننده این محصول از هند شناخته شد.
به گزارش پایگاه اینترنتی بیزینس لاین، صادرات کنجاله دانه های روغنی هند در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال قبل سه برابر شد و از ۱۲۲  هزار و  ۱۰۸ تن به ۳۸۶ هزار و ۳۱۷ تن رسید. کنجاله دانه های روغنی به عنوان غذای دام مورد استفاده قرار می گیرد.
تقاضا برای برای خرید کنجاله سویا و کلزای هند در این ماه در مقایسه با ماه سپتامبر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. صادرات کنجاله دانه های روغنی هند در ۷ ماهه ابتدایی سال مالی جاری نیز ۱۵ درصد افزایش یافته است.
افزایش تقاضا برای کنجاله دانه های روغنی هند باعث افزایش قیمت این محصول در ماه اکتبر شده است اما سودی که نصیب تجار هندی شده کاهش یافته زیرا ارزش روپیه هند در برابر دلار در ماه اکتبر با کاهش روبرو شده است.
بر اساس این گزارش کره جنوبی و ایران عمده ترین مشتریان کنجاله دانه های روغنی هند در سال مالی جاری بوده اند. سال مالی هند تقریبا با سال شمسی تطابق دارد.
کره جنوبی در ۷ ماه نخست سال مالی جاری هند ۶۳۹ هزار تن کنجاله دانه های روغنی از هند وارد کرده و بزرگترین واردکننده این محصول از هند شناخته شده است.
ایران نیز در این مدت برابر با فروردین تا مهر امسال ۶۰۴ هزار تن کنجاله دانه های روغنی از هند وارد کرده است که از این رقم ۶۰۱ هزار و ۵۰۹ تن شامل کنجاله سویا بوده است. ایران دومین واردکننده کنجاله دانه های روغنی از هند در این مدت شناخته شده و تایلند با واردات ۱۴۸ هزار تن در رتبه سوم قرار گرفته است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com