واردات گوشت با ارز مبادله ای انجام شود

واردات گوشت با ارز مبادله ای انجام شود
رییس مجمع عالی واردات، با بیان این که سالانه تنها ۱۱۰ هزارتن گوشت قرمز به کشور وارد می شود،‌ گفت: با توجه به اینکه میزان واردات گوشت نسبت به تولید آن بسیار اندک است بنابراین به نظر می رسد که ضرورتی برای واردات گوشت با ارز مرجع وجود نداشته باشد و بهتر است که با ارز مبادله ای وارد شود.
محمدحسن برخوردار در گفت وگویی رادیویی افزود: در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گوشت در کشور مصرف می شود که یک میلیون و ۹۰ هزارتن آن در داخل تولید می شود.
وی اظهارکرد: اختصاص ارز مرجع به واردات گوشت قرمز و کاهش قیمت محصولات این بخش سبب نابودی صنعت دامداری کشور شده و نباید صنعت دامداری کشور تضعیف شود.
ترخیص نهاده های دامی و روغن خام با ارز مرجع
برخوردار تصریح کرد: نهاده های تولیدات دامی از جمله گندم ، جو ، ذرت ، کنجاله سویا و روغن خام با ارز مرجع وارد می شود
وی افزود: قیمت برنج نیز باید با نرخ ارز مبادله ای تعیین شود و نباید ارز مرجع اختصاص یابد چون باعث رانت خواری می شود.
رییس مجمع عالی واردات بر ضرورت پرهیز از هر گونه نابسامانی در سیاستگذاری های تجاری و وارداتی تأکید کرد و گفت: ساماندهی واردات و ایجاد نظم پایدار در سیاست های ارزی نیاز اصلی کشور است.
وی افزود: ترخیص کالاهایی که در روزهای اخیر در گمرک متوقف شده بود ، آغاز شده است که امیدواریم تأثیر مثبت خود را بر کاهش قیمت ها داشته باشد،‌ بنابراین نهادهای تصمیم ساز بهتر است از تجارب تشکل ها و گروه های تجاری که از دانش کافی برای تجارت و واردات برخوردارند ، استفاده کنند.


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com