واردات گوشت از راهکارهای تنظیم قیمت است

واردات گوشت از راهکارهای تنظیم قیمت است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان گفت: واردات گوشت از راهکارهای تنظیم قیمت است و با این اقدام می‌توان عرضه و تقاضا را کنترل کرد.
رحیم عصفوری، گفت: گوشت قرمز به لحاظ بازه زمانی در اوج مصرف قرار دارد و مطرح شدن قیمت‌گذاری برای این قلم کالا در این مقطع درست نیست.
وی با بیان اینکه تعیین قیمت منطقی اقلام اساسی در بازار ضروری است، ادامه داد: باید معیار منطقی و عقلی برای تثبیت قیمت اقلام اساسی و پر مصرف، در زمان مناسب تعیین شود تا بتوان بر این اساس بر روند عرضه محصولات و تخلفات این حوزه نظارت و کنترل جدی داشت.
عصفوری افزود: به دلیل افزایش تقاضای اقلام پر مصرف در ماه مبارک رمضان و با توجه به اینکه در این فصل از سال که پرواربندی گوسفند انجام می شود، عرضه گوشت گوسفندی به حداقل خود می رسد.
با توجه به اوج مصرف و کاهش عرضه، زمان مناسبی برای تعیین قیمت ثابت فروش و عرضه گوشت قرمز در بازار نیست و با این نوسانات، نمی توان قیمت ثابتی برای فروش این محصول تعیین کرد.
عصفوری افزود: باید در ابتدا گزارش جامعی با در نظر گرفتن مباحث بهداشتی و تغذیه ای از نحوه استفاده از گوشت منجمد و شیوه های فریز کردن و انجماد مجدد، تهیه و ارائه شود تا بتوان در فرهنگسازی این امر گام های موثری برداشت.
وی ادامه داد: هرچند به تازگی برخی بر این عقیده هستند که استفاده از گوشت های منجمد نسبت به گوشت تازه از عوارض جانبی و بهداشتی کمتری برخوردار است، ولی هنوز هم در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا، گوشت تازه ارزش غذایی خاص خود را دارد و مورد توجه عده بسیاری از مردم است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان با بیان اینکه کنترل بازار و قیمت راه‌کار پیشنهادی در این مقطع از زمان در مورد گوشت قرمز است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: واردات گوشت از راه‌کارهای تنطیم قیمت است و با این اقدام می‌توان عرضه و تقاضا را کنترل کرد.
عصفوری به تازه خوری گوشت اشاره کرد و گفت: در این مهم باید به بهداشت توجه  شود و تازه خوری گوشت در همه جوامع امر رایجی است.
وی تصریح کرد: در قیمت گوشت مرغ تقریبا افزایشی قیمتی دراستان زنجان  وجود نداشته است و  این موضوع در مورد قیمت گوشت قرمز روی نداده، که باید باید علت یابی شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان  گفت: تعیین قیمت در بازه زمانی مشخص موجب از بین رفتن روند مقایسه‌ای قیمت‌ گوشت قرمز با دیگر استان‌ها است و با این اقدام معیار مورد نظر در تعیین قیمت هم از بین می‌رود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com