واردات نهاده‌های دامی در انحصار 2 نفر است

واردات نهاده‌های دامی در انحصار 2 نفر است
ابوالفضل حاج اکبری در مورد اینکه آیا قیمت تضمینی برای مرغ وجود دارد یا خیر، گفت: قیمت تضمینی خرید مرغ بین 6 هزار و 500 تا 7 هزار و 500 تومان است که رعایت نمی‌شود.
وی اظهار داشت: در دو سال گذشته دچار نوسان قیمت مرغ بوده‌ایم، به طوری که شب عید گذشته قیمت هر کیلو مرغ 8 هزار تومان شد، اما امروز قیمت هر کیلو مرغ کشته به کمتر از 4 هزار تومان رسیده است.
این تولید کننده عمده مرغ تصریح کرد: نوسانات قیمت حاصل از عدم برنامه‌ریزی در سطوح بالاتر است و وقتی تولید اجداد، مرغ مادر و جوجه یک روزه افزایش می‌یابد، توقعی غیر از این نمی‌توان از بازار مرغ داشت.
وی در پاسخ به این سؤال که واردات نهاده‌های دامی انحصاری است و یا به صورت رقابتی انجام می‌شود، اظهار داشت: در حالی که 27 هزار واحد مرغداری در سطح کشور وجود دارد، اما هیچکدام از این واحدها نمی‌توانند یک کامیون ذرت یا سویا وارد کنند.
وی افزود: رانتی که طی سال‌های گذشته ایجاد شده مانع از واردات نهاده‌های دامی توسط تولیدکنندگان می‌شود.
حاج اکبری تصریح کرد: وارد کنندگان نهاده‌های دامی ایران یک یا دو نفر هستند و تولید کنندگان زحمتکش ما اسیر این سوداگری شده‌اند. در این گفت‌وگوی خبری محمد یوسفی رئیس هیئت مدیره انجمن مرغ گوشتی هم در پاسخ به این سؤال که قیمت مرغ چگونه تأمین می‌شود، گفت: قیمت مرغ اگرچه از طریق عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، اما در اصل این دلالان هستند که سلسله جنبان عرضه و تقاضا هستند.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا قیمت تضمینی برای مرغ وجود دارد، اظهار داشت: قیمت تضمینی مرغ را وزارت جهاد تعیین می‌کند که در حال حاضر 6500 تا 7500 تومان است.
رئیس هیئت مدیره انجمن مرغ گوشتی اظهار داشت: شرکت پشتیبانی امور دام خرید خود را بر مبنای قیمت تضمینی انجام می‌دهد.
وی افزود: زمانی وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند در تنظیم بازار مرغ موفق باشد که وقتی شرکت پشتیبانی امور دام مرغ را به قیمت هر کیلو 6500 تا 7500 تومان خریداری می‌کند، هر کیلومرغ زنده با قیمت منطقی یعنی 4100 تومان به فروش برود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com