واردات نمی‌تواند همیشه قیمت را کنترل کند

واردات نمی‌تواند همیشه قیمت را کنترل کند

 خبرگزاری موج - نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، با بیان این که قاچاق پرندگان علت اصلی شیوع بیماری در مرغداری‌های کشور است، گفت: یکی از علت‌های گرانی‌های اخیر گوشت مرغ و تخم مرغ در کشور، حمایت نکردن دولت از بخش دامداری است.

به گزارش موج به نقل از خانه ملت، کاظم فرهمند از عملکرد دولت در ارائه بسته حمایتی به بخش کشاورزی، بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها انتقاد کرد و افزود: یکی از علت های گرانی های اخیر قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ در کشور، حمایت نکردن دولت از بخش دامداری است.
قاچاق پرندگان علت شیوع بیماری در مرغداری ها 
نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی، شیوع بیماری در مرغداری های کشور را علت اصلی افزایش قیمت تخم مرغ در کشور خواند و گفت: این بیماری ها دامی نیستند و با وارد کردن پرندگان به صورت قاچاق به داخل کشور به وجود آمده است.
فرهمند با بیان این که دولت باید از قاچاق پرندگان بیمار به داخل کشور جلوگیری کند، تصریح کرد: دولت می‌تواند با واردات قانونی مرغ و تخم مرغ از افزایش قیمت جلوگیری کند.
دولت به توسعه مرغداری‌ها توجه نمی‌کند 
وی با تأکید بر این که دامداران کشور توان تولید مرغ و تخم مرغ را برای تأمین نیازهای داخلی و صادر کردن به کشورهای دیگر را دارند، اظهار کرد: در کشور متقاضیان زیادی برای پرورش مرغ وجود دارند که متأسفانه دولت کمتر به آنها توجه می‌کند و برای تأسیس مرغداری به متقاضیان تسهیلات و پروانه کار ارائه نمی‌کند.
فرهمند درباره این که آیا قیمت مرغ و تخم مرغ در کشور باز هم افزایش می یابد یا خیر، گفت: اگر دولت اقدام مناسبی در زمینه کنترل قیمت مرغ و تخم مرغ نداشته باشد، بازهم شاهد افزایش قیمت هستیم.
واردات نمی‌تواند همیشه قیمت را کنترل کند
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با بیان این که واردات مرغ و تخم مرغ باعث کاهش مقطعی قیمت آنها در کشور می‌شود، تصریح کرد: برای رسیدن به ثبات قیمت در بازار، باید دولت با حمایت‌های خود از دامداران داخلی، زمینه مناسب را برای تولید مرغ و تخم مرغ فراهم کند.

 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com