واردات مرغ گرم باعث متضرر شدن تولیدکنندگان شده است

واردات مرغ گرم باعث متضرر شدن تولیدکنندگان شده است

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: مدتی است که ورود مرغ گرم از ترکیه آغاز شده و این امر تابحال سبب متضرر شدن بسیاری از تولیدکنندگان مرغ به خصوص در استان های شمالی کشور شده است.
سید محمدرضا حاجی اصغری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: هم اکنون سازمان دامپزشکی از جایگاه خوب و تعریف شده ای برخوردار بوده و انتظار می رود با تاکیدات رهبری و کاهش تصدی گری دولت و حضور بخش خصوصی در این سازمان تقویت شود.
وی گفت: سازمان دامپزشکی کشور در سال های اخیر در بحث شناسایی بیماری های واگیر و مقابله با کانون های انتشار و اقدامات حاکمیتی بیوتروریسم در مقوله های نو پدید به پیشرفت های شگرفی دست یافته که قابل تحسین است.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نارضایتی برخی از کشاورزان از خرید تضمینی محصولات کشاورزی تصریح کرد: طبق تفاهم نامه سال گذشته، کمیسیون کشاورزی مجلس با وزیر جهاد کشاورزی عوارض واردات باید طوری تنظیم شود تا معارضات کم شده و واردات ضربه ای به کشاورزان در خرید وارد نکند، اما این تفاهم نامه هنوز تغییری در بهبود اوضاع خرید تضمینی محصولات از کشاورزان ایجاد نکرده است.
وی یادآور شد: واردات بی رویه و بی برنامه مرغ گرم از سوی ترکیه، ضربه مهلکی به تولیدکنندگان مرغ استان های شمالی کشور وارد آورده و این امر به ضرر تولیدکنندگان خواهد بود.
نماینده مردم میانه در خانه ملت در خصوص خرید تضمینی محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: خرید تضمینی در حال حاضر با وجود واردات نابسامان هیچ معنی و مفهومی ندارد و اصلاح ساختار و تغییر زیرساخت با اجرای طرح ارتقای بهره وری کشاورزی بسرعت باید صورت پذیرد./
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com