واردات مرغ نابودی صنعت مرغداری را درپی خواهد داشت

واردات مرغ نابودی صنعت مرغداری را درپی خواهد داشت
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: واگذاری امور به بخش خصوصی یک ضرورت اجتناب‎ناپذیر است و برای افزایش بهره‎وری و چابک‎سازی دولت چاره‌ای جز این کار نداریم.
حسین صفرپور در همایش دامداران شهرستان جوین، از تفویض اختیارات استان به شهرستان‌ها به منظور کاهش بورکراسی خبر داد.
وی با اشاره به چالش‌های موجود در صنعت دامپروری کشور، گفت: متاسفانه عده‌ای سودجو با ایجاد فضای روانی، تحریک احساسات مردم و فشار به مسوولان سعی در القای کمبود در بازار مصرف می‌کنند و از آن طرف با اخذ مجوز واردات مرغ، شیر خشک و علوفه ضربه‌های جبران ناپذیری به صنعت دامپروری کشور وارد می‎کنند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به مصاحبه اخیر مسوول اتحادیه دامداران کشور در خصوص کمبود شیر در بازار مصرف که این مساله را حاد قلمداد کرده بود، افزود: این امر به مسوولان فشار وارد می‌کند تا مجوز واردات شیر خشک را صادر کنند و تحقق این امر باعث ضربه به تولید‌کنندگان شیر خواهد شد در حالی که بیشتر شیر خشک‌های وارداتی، شیمیایی و مضر برای سلامتی افراد جامعه است، همانطور که واردات مرغ نیز نابودی صنعت مرغداری را درپی خواهد داشت.
صفر‌پور با تاکید بر اینکه کنترل واردات یک ضرورت و وظیفه وجدانی است، اظهار داشت: به تعدد تشکل‌ها اعتقادی ندارم چرا که وجود یک تشکل خصوصی قوی در کشور که امر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور مربوط به صادرات و واردات رانیز مدیریت  کند، به نفع دامداران است.
وی از واردات  200هزار تن جو توسط تشکل‎های‌دام و طیور برای استان خراسان رضوی در یک ماه آینده خبر داد و با اظهار تاسف نسبت به تعیین قیمت گوجه فرنگی توسط کارخانجات رب، اظهار داشت: اینکه کارخانجات پگاه توسط تامین اجتماعی که یک دستگاه غیر مرتبط است خریداری و مدیریت شود نیز نشان از ضعف ونبود تشکل‌های قوی خصوصی در بخش دامپروری است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از اختصاص 330میلیارد ریال برای رفع مشکلات گاوداران شیری در استان خبر داد و گفت: برای بیمه کار فرمایان نیز پیگیری‌هایی در حال انجام است که امیدواریم به نتیجه برسد.
وی با بیان اینکه اعتقادی به خروج دامداری‌ها از روستاها نداریم، خاطرنشان کرد: دام و انسان از قدیم الایام در کنار هم بدون مشکل، همزیستی داشته‌اند و هرجا ما شهرک دامپروری احداث کردیم، به مرور تبدیل به شهرک مسکونی شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com