واردات مرغ از ترکیه و برزیل دلیل کاهش قیمیت

واردات مرغ از ترکیه و برزیل دلیل کاهش قیمیت

رییس اتحادیه مرغ‌داران فجر خوزستان گفت: افزایش عرضه و تولید مرغ در سطح استان و کشور بویژه استان‌های غربی کاهش قیمت مرغ را در بازار موجب شده است.
سیدمحمد رضا ملائکه‌پور در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوزستان، عنوان کرد: در حال حاضر هر کیلو مرغ کشتار روز 3000تومان، قیمت کشتارگاه 2900تومان و مرغ زنده 1900تومان و قیمت مصرف کننده 3100تومان است. هر کیلو مرغ منجمد نیز2800 تومان در بازار عرضه می‌شود.
وی افزود: کاهش قیمت مرغ در حالی است که تقاضای آن محدود است. قیمت مرغ نسبت به هفته‌های اخیر هفت درصد کاهش نشان می‌دهد و این کاهش قیمت همچنان ادامه می‌یابد.
ملائکه‌پور با اشاره به ورود مرغ خارجی به بازار داخلی تاکید کرد: برخی با مجوز یا بدون مجوز مرغ را از کشورهای ترکیه و برزیل وارد می‌کنند؛ در حالی که نظارتی به واردات آن صورت نمی‌گیرد و مرغ در کشور به مقداری تولید می‌شود که آن ثابت بماند و از نوسانات نیز جلوگیری کند.
وی گفت: در حال حاضر تولید کنندگان مرغ در هر کیلو مرغ 350 تومان زیان می‌کنند. در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان سازمان بازرگانی استان و معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی و نمایندگان اتحادیه مرغداران فجر برگزار شد قیمت تمام شده هر کیلو مرغ با سود 10 درسد برای تولید کننده 2250 تومان تعیین شد.

 
کلمات کلیدی واردات از ترکیه
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com