واردات شیرخشک همچنان ممنوع است

واردات شیرخشک همچنان ممنوع است
جمشید سلیمانی با اشاره به آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: در این ستاد که با حضور نمایندگان دامداران و صنایع لبنی برگزار شد قرار شد ممنوعیت واردات شیر خشک همچنان ادامه یابد.
مدیرعامل اتحادیه دامداران استان تهران افزود: عدم واردات شیر خشک به نفع تولید‌کننده و مصرف کننده است که مسئولان هم به این موضوع اشراف دارند.
وی با بیان اینکه تولید و عرضه شیر در داخل به اندازه کافی است، گفت: برخی با کوبیدن بر طبل واردات شیر خشک قصد دارند از آن اهرمی بر علیه تولید داخل استفاده کنند.
وی گفت: وجود شیر خشک بیش از نیاز در کشور باعث می‌شود، کارخانه‌های صنایع لبنی به عنوان اهرم فشار برای کاهش قیمت خرید شیر از دامدار استفاده کنند.
سلیمانی گفت: هر یک کیلوگرم شیر خشک معادل 10 کیلوگرم شیر است و وجود شیر خشک در انبارها تهدیدی برای تولید دامداران و قیمت محصولات آنها است.
مدیرعامل اتحادیه دامداران استان تهران گفت: مسئولان هم با شناخت از این موضوع ممنوعیت شیر خشک را علیرغم فشار کارخانه‌های صنایع لبنی لغو نکردند.
سلیمانی با بیان اینکه کارخانه‌های صنایع لبنی شیر دامداران را پایین‌تر از قیمت می‌خرند، گفت: سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان طی دو نوبت 18 درصد قیمت محصولات لبنی را افزایش داده است تا آنها بهتر بتوانند پول شیر دامداران را بپردازند اما آنها همچنان با میانگین کیلویی 520 تومان شیر از دامدار می‌خرند.
وی گفت: با توجه به افزایش قیمت تمام شده‌ای که بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها، و حذف یارانه شیر اتفاق افتاد، کارخانه‌های لبنی باید شیر را کیلویی 700تومان خریداری کنند اما همچنان با قیمت پایین‌تری خریداری می‌کنند.
سلیمانی گفت: اخیرا فاکتور خرید یکی از شرکت‌ها را بررسی کردیم که میانگین خرید آنها کیلویی 550 الی 560 تومان بوده است.
سلیمانی گفت: توافقی با انجمن صنایع لبنی صورت گرفته که شیر با 3.2 درصد چربی را درب دامداری کیلویی 600 تومان خریداری کنند.
وی افزود: در جلسه ستاد تنظیم بازار هم برای قیمت مصرف‌کننده تعیین شد تا آخر سال تغییری برای قیمت مصرف‌کننده وجود نداشته باشد.
پیش از این مدیر عامل اتحادیه لبنی از تصمیم کارگروه تنظیم بازار به واردات شیر خشک در صورت نیاز خبر داده بود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com