واردات خوراک، پـاشـنـه‌ آشـیـل صنعت دام و طیور

واردات خوراک، پـاشـنـه‌ آشـیـل صنعت دام و طیور

به گزارش خبرنگار دامپروری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عباس رجایی ـ رییس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس ، پاشنه‌ی آشیل صنعت دام و طیور کشور را واردات خوراک دانست و اظهار کرد: وابستگی بخش دام و طیور کشور به واردات برخی از اقلام مورد نیاز خوراک دام و طیور مشکل‌ساز شده که بایستی سرمایه‌گذاری جدی برای ساماندهی این بخش صورت گیرد که هم باعث ثبات در بازار دام و طیور خواهد شد و هم قیمت‌ها با توجه به شرایط گوناگون جهانی دچار تزلزل نمی‌شوند و سرمایه‌گذاران نیز می‌توانند با شرایط ثابت و اطمینان بیشتر تولید کنند. از طرف دیگر خودکفایی داخل کشور را می‌توان پایدار کرد و حتی این ظرفیت وجود دارد که بخشی از گوشت قرمز و سفید منطقه‌ی خاورمیانه را تامین کرد و با اختیار داشتن بازار کشورهای منطقه به ثبات سیاسی منطقه نیز کمک می‌شود.
 وی افزود: بخشی از مشکلات صنعت دام و طیور به زیرساخت‌های کشور و بخشی نیز به سیاست‌های اقتصادی زیرساخت‌های کشور مربوط می‌شود و مجبوریم باتوجه به ظرفیت‌های موجود راندمان آب و خاک را افزایش داده تا علوفه مورد نیاز بخش تامین شود که این امر نیازمند سرمایه‌گذاری جدی همچون تجهیز، نوسازی و یکپارچه‌سازی اراضی و ایجاد تعاونی‌های تولید است که وزارت جهاد کشاورزی باید توجه و سرمایه‌گذاری لازم در این زمینه را داشته باشد.
 رجایی ادامه داد: برخی دیگر از این اقدامات لازم است از سوی سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان صورت گیرد. همچون ایجاد تاسیسات زیربنایی و استفاده از خوراک دام استاندارد به جای خوراک‌های سنتی. چراکه یکی از دلایل پایین بودن بهره‌وری در کشور پایین بودن کیفیت غذای دام و طیور و کم بودن ضریب تبدیل است که تولید را از صرفه اقتصادی خارج کرده است. اگر سیستم تولید به سمتی حرکت کند که کیفیت غذای دام بهبود یابد شرایط تولید مقرون به صرفه‌تر خواهد شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com