واردات تخم مرغ تا 2 هفته دیگر قیمت ها را متعادل می کند

واردات تخم مرغ تا 2 هفته دیگر قیمت ها را متعادل می کند
مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف گفت: با توجه به مصوبه دولت برای کاهش تعرفه واردات تخم مرغ و آغاز ثبت سفارش آن، ظرف یک تا دو هفته آینده مشکل افزایش قیمت آن در بازار رفع می شود.
«حسین درودیان»گفت: واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف همواره بر بازار نظارت دارد و برهمین اساس در رابطه با افزایش قیمت تخم مرغ نیز نامه ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت و مراجع ذیربط ارسال کرده است.
وی درباره دلایل افزایش قیمت تخم مرغ نیز گفت: معدوم کردن مرغ های تخمگذار مبتلا به بیماری آنفلوانزا، بلایای طبیعی همچون سیل در شمال کشور، ممنوعیت واردات تخم مرغ و افزایش قیمت نهاده های دامی باعث افزایش قیمت تخم مرغ در هفته های اخیر شده است.
درودیان اظهارداشت: اکنون کنجاله های دامی 80 درصد افزایش قیمت داشته است و با توجه به اینکه این نهاده های دامی مورد مصرف مرغداری هاست، در نتیجه شاهد افزایش قیمت تخم مرغ هستیم.
این مقام صنفی تاکید کرد: اصناف مسئول گرانی تخم مرغ نیستند و واحد بازرسی و نظارت اصناف نیز تنها مسئول نظارت هستند و چنانچه گران فروشی مشاهده شود، جریمه می کنیم.
وی با بیان اینکه واحد بازرسی اصناف ناظر بر گران فروشی است و ناظر بر گران شدن نیست، افزود: گران شدن تخم مرغ از مبداء مرغداری ها آغاز شده و مسئول رسیدگی به آن نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است.
بر اساس مصوبه دولت تعرفه واردات تخم‌مرغ خوراکی تا 29 اسفندماه سال جاری، به میزان 5 درصد تعیین و مهلت ترخیص محموله‌ها تا 31 فروردین 97 تعیین شده است.
اسحاق جهانگیری این مصوبه را برای اجرا به وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، کشور، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی ابلاغ کرده است.
این روزها قیمت هر شانه تخم مرغ 30 تایی از مرز 180 هزارریال عبور کرده است و حتی در برخی مناطق شهر تهران به قیمت هر شانه 200 هزار ریال به فروش می رسد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com