واردات 472 هزار تن خوراک دام از هند

واردات 472 هزار تن خوراک دام از هند
یک مقام هندی از افزایش ۲ برابری صادرات کنجاله دانه های روغنی هند در اوت امسال با افزایش تقاضای ایران و اروپا خبر داد و گفت ایران در آوریل تا اوت امسال (برابر با فروردین تا مرداد) ۴۷۲ هزار تن کنجاله دانه های روغنی از هند وارد کرده است.
یک مقام هندی گفت صادرات کنجاله دانه های روغنی این کشور که عمدتا به عنوان غذای دام مورد استفاده قرار می گیرد، به دلیل افزایش تقاضا برای خرید کنجاله سویا از سوی ایران و اروپا و همچنین به دلیل کاهش ارزش روپیه، در ماه آگوست نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از دو برابر شده و به 307 هزار و 733 تن رسیده است.
این در حالی است که هند در آگوست سال گذشته 125 هزار و 780 تن کنجاله دانه های روغنی صادر کرده بود.
صادرات کنجاله دانه های روغنی هند در ماه آگوست به دلیل افزایش تقاضا برای کنجانه سویا و کلزا رشد چشم گیری داشته است.
بر اساس این گزارش، از کل صادرات 307 هزار و 733 تنی کنجاله دانه های روغنی هند در آگوست امسال، 183 هزار و 555 تن کنجاله سویا، 90 هزار و 735 تن کلزا، 30 هزار و 943 تن دانه کرچک و 2 هزار و 500 تن سبوس برنج بوده است.
به گفته این مقام هندی، صادرات کنجاله سویا و کلزای هند به دلیل افزایش خرید ایران و اروپا و همچنین کاهش ارزش روپیه نسبت به ماه های گذشته افزایش یافته است.
این مقام هندی اضافه کرد، در بازه زمانی آوریل تا آگوست، مجموع صادرات کنجاله دانه های روغنی هند 10 درصد کاهش داشته و از  1.48 میلیون تن در مدت مشابه سال قبل، به 1.33 میلیون تن رسیده است.
وی گفت، کاهش میزان صادرات در این دوره به دلیل کاهش تقاضای ژاپن، اندونزی، ویتنام و تایلند اتفاق افتاد، در حالی که صادرات به کره جنوبی و ایران همچنان قابل توجه بود.
در این بازه زمانی صادرات کنجاله دانه های روغنی هند به ایران 472 هزار و 361 تن و این رقم برای کره جنوبی 416 هزار و 43 تن اعلام شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com