واردات 10 میلیون تخم‌مرغ نطفه‌دار برای تامین مرغ شب عید

واردات 10 میلیون تخم‌مرغ نطفه‌دار برای تامین مرغ شب عید

 رئیس اتحادیه مرغ گوشتی ایران گفت‌: با تولید مناسب و واردات 10 میلیون تخم مرغ نطفه‌دار که در حال حاضر تبدیل به جوجه شده‌اند، برای تامین گوشت مرغ شب عید هیچ مشکلی وجود ندارد.

محمد یوسفی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مورد اقدامات لازم برای تامین گوشت مرغ شب عید گفت: هم اکنون تولید خیلی خوبی در کشور وجود دارد و اخیراً هم حدود 10 میلیون تخم مرغ نطفه‌دار وارد کشور شده که آنها تبدیل به جوجه شده و برای تامین گوشت مرغ عید آماده هستند. 
رئیس اتحادیه مرغ گوشتی افزود: با آماده شدن این جوجه‌ها 20 هزار تن به میزان تولید گوشت مرغ اضافه شده و نیاز شب عید را تامین خواهد کرد. 
وی افزود: این تخم مرغ‌های نطفه‌دار از کشورهای اروپایی مانند هلند، بلژیک و اسپانیا با نظارت کامل وارد کشور شده است. 
یوسفی در مورد قیمت گوشت مرغ شب عید گفت: قیمت گوشت مرغ شب عید را عرضه و تقاضا مشخص می‌کند و از وزارت بازرگانی انتظار داریم تا در تعیین قیمت گوشت مرغ در بازار واقعیت‌ها را در نظر بگیرد. 
وی افزود: صنعت مرغ تا یک ماه پیش به دلیل عرضه فراوان در هر کیلوگرم تا 500 تومان ضرر می‌کردند. 
یوسفی با بیان اینکه قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ 3 هزار و 100 تومان است قیمت منطقی هر کیلوگرم مرغ را 3 هزار و 500 تومان عنوان کرد. 
وی افزود: برای ذخیره‌سازی استراتژیک کشور این مرغها به قیمت 3 هزار و 100 تومان خریداری می‌شد. 
رییس اتحادیه مرغ گوشتی کشور با بیان اینکه بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها قیمت نهاده‌ها 40 - 30 درصد افزایش یافته است، گفت: برای تولید پایدار لازم است قیمت گوشت مرغ هم منطقی باشد وگرنه تولید حبابی شده و بعد از مدتی لطمه می‌بیند.

 

 
کلمات کلیدی تخم مرغ نطفه دار
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com