واحدهای مرغداری 550 میلیون ریال تسهیلات می‌گیرند

واحدهای مرغداری 550 میلیون ریال تسهیلات می‌گیرند
معاون بهبود تولیدات دامی اداره‌ کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: برای اصلاح سیستم‌های هر واحد مرغداری در این استان 550 میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.
برزو هیبتیان  اظهار داشت: همچنین برای مرغداری‌هایی با ظرفیت 14 هزار قطعه‌ای تسهیلات ارزان قیمت اعطا می‌شود.
وی اعطای تسهیلات ارزان قیمت به مرغداری‌ها و گاوداری‌های این استان را گامی موثر در راستای ارتقای جایگاه دامپروری در این استان عنوان کرد و گفت: برهمین اساس برای خرید 420 راس تلسیه برای گاوداری‌های فعال و جایگزین کردن واحدهای کم تولید تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: پرونده‌های سهمیه مصرف سوخت در دامداریها، مرغداریها، گلخانه‌ها، کارگاه‌های تولید قارچ، موتور پمپ‌های دیزلی و خرید ادوات دنباله‌بند ویژه کشاورزی حفاظتی در دست بررسی است.
وی بر ضرورت بهینه‌سازی سوخت تأکید کرد و گفت: تاکنون 733 نفر در این استان برای گرفتن تسهیلات قرض‌الحسنه بخش کشاورزی به بانک کشاورزی معرفی شده‌اند.
هیبتیان با بیان اینکه مکانیزاسیون کشاورزی ارتباط اساسی و مستقیم با مصرف انرژی دارد، گفت: مکانیزاسیون کشاورزی مجموعه‌ای از علوم و فنون کاربردی است که مطالعه، شناخت و به‌کارگیری انواع مختلف ماشین و ابزار نیروی محرک، در مراحل مختلف تولید و در فرآوری محصولات کشاورزی را شامل میشود.
وی در ادامه با اشاره به قابلیت‌های دامپروری این استان، گفت: در حال حاضر 4 هزار و 76 واحد دامی و هشت مجتمع دامداری فعال در این استان وجود دارد.
هیبتیان اضافه کرد: وجود 821 واحد صنعتی پرورش دام و طیور شامل 346 واحد گاو شیری، 154 واحد مرغداری گوشتی، هفت واحد مرغ تخم‌گذار، دو واحد پرروش مرغ مادر و 166 واحد پرواربندی گوساله، 140 واحد پرواربندی بره، دو واحد پرورش گوسفند داشتی از دیگر قابلیت‌های بخش دامپروری این استان است.
وی وجود 28 واحد مرکز جمع‌آوری شیر را از دیگر این قابلیت‌ها برشمرد و گفت: تولید سالانه 300 هزار و 143 تن انواع فرآورده‌های خام دامی شامل تولید 248 هزار و 287 تن شیر خام، 29 هزار و 112 تن گوشت قرمز، 19 هزار و 593 تن گوشت مرغ، 2 هزار و 565 تن تخم‌مرع و 586 تن عسل از دیگر این قابلیت‌ها به‌شمار می‌رود. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com