واحدهای دام و طیور در مناطق کمتر توسعه یافته اصفهان راه‌اندازی می‌شود

واحدهای دام و طیور در مناطق کمتر توسعه یافته اصفهان راه‌اندازی می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: واحدهای دام و طیور در مناطق کمتر توسعه یافته استان اصفهان به منظور حمایت از صنعت دامپروری راه‌اندازی می‌شود.
محمدرضا نریمانی بیان داشت: با توجه به پتانسیل تولید محصولات دامی در استان و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده سیاست سازمان در راستای توسعه کمی واحدهای دام و طیور در مناطق کمتر توسعه‌یافته در بخش دامپروری است.
وی در ادامه افزود: استان اصفهان با تولید 137 هزار تن تولید گوشت مرغ در کشور رتبه نخست را در این زمینه به دست آورده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان همچنین در زمینه تولید شیر نیز با تولید 800 هزار تن در سال رتبه نخست را از نظر کیفیت تولید به خود اختصاص داده است، گفت: استان اصفهان همچنین در این زمینه رکورد تولید را با به دست آوردن رتبه نخست در کشور از آن خود کرده است.
وی تصریح کرد: سیاست استان در مورد توسعه کیفی واحدهای تولیدی در وهله نخست توسعه واحدهای دام و طیور موجود در استان تا رسیدن به ظرفیت‌های اقتصادی تعریف شده است.
نریمانی با بیان اینکه مناطقی که دارای استعدادها و پتانسیل‌های بیشتر در زمینه آب و تامین علوفه باشند با فراهم کردن امکانات، زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را فراهم می‌آورند، اظهار داشت: با توجه به پتانسیل تولید محصولات دامی در استان و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده سیاست سازمان در راستای توسعه کمی واحدهای دام و طیور در مناطق کمتر توسعه‌یافته در بخش دامپروری است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در ادامه تجهیز و بهسازی واحدهای مرغ‌داری موجود در استان در راستای بهینه‌سازی مصرف سوخت و کاهش ضریب تبدیل و هزینه‌های تولید که منجر به افزایش بهره‌وری و اقتصادی‌تر شدن تولیدات شود را از جمله برنامه‌های جهاد کشاورزی به منظور افزایش کیفیت در بخش دامپروری استان عنوان کرد.
وی بیان داشت: افزایش و توسعه واحدهای تولید مرغ ویژه از دیگر برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی در سال‌جاری است که در همین راستا کوتاه کردن دوران پرورش مرغ گوشتی تا حداکثر 45 روز اجرایی شده است.
نریمانی با اشاره به اینکه افزایش تعداد دوره جوجه‌ریزی در سال برای کاهش ضریب تبدیل و افزایش بهره‌وری از دیگر اقداماتی است که تاکنون بخشی از آن نیز انجام شده است، گفت: ارتقا کمی و کیفی تولیدات دامی روستایی به منظور افزایش تولید مرغوب و با کیفیت و حفظ اشتغال موجود در روستاها از برنامه‌های جهاد کشاورزی در حوزه روستایی و در بخش دامپروری اصفهان است.
وی در ادامه تصریح کرد: فعال کردن واحدهای گاوداری شیری راکد و نیمه فعال از اهدافی است که در راستای افزایش تولیدات شیر خام در استان پیگیری می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: تولید 52 هزار تن گوشت قرمز رتبه پنجم و تولید سه هزار و 500 تن گوشت بوقلمون رتبه نخست را در کشور از آن استان اصفهان کرده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com