واحدهای تولید شیر نیازمند استاندارد سازی هستند

واحدهای تولید شیر نیازمند استاندارد سازی هستند
استاندار قزوین در بازدید از دو واحد تولیدی فعال در زمینه تولید فرآورده های لبنی در استان گفت: واحدهای تولید شیر نیازمند به استاندارد سازی و ارتقای کیفیت هستند.
فریدون همتی در دیدار از واحدهای تولیدی نستله و کشت و صنعت مافی فعال در بخش تولید فرآورده های لبنی، اظهار داشت: تاکنون در حوزه تولید شیر از نظر کمی موفق بوده ایم اما از نظر بهبود و ارتقای کیفیت راه درازی پیش رو داریم.
وی اظهار کرد: دغدغه و جهت گیری اصلی تولید کنندگان شیر باید در جهت بهبود کیفیت این محصول باشد چون واقعیت موضوع آنست که بازار لازم برای شیر استاندارد و با کیفیت بالا در جامعه وجود دارد.
استاندار قزوین در ادامه به ضرورت سرمایه گذاری در حوزه شیر اشاره و اظهار کرد: با شناخت و فعال سازی ظرفیت ها باید به دنبال جذب و جلب سرمایه گذاران داخلی و خارجی باشیم تا بتوانیم تحول اساسی در حوزه صنایع تبدیلی و فرآورده های لبنی ایجاد کنیم.
همتی ادامه داد: امروزه انجام تحقیقات و پژوهش های علمی و کاربردی در حوزه امور دامداری و دامپروری امری لازم و حیاتی است که باید با حمایت و پشتیبانی جهاد کشاورزی و همراهی و مشارکت تولیدکنندگان این حوزه، اجرایی و به نتایج موثری منجر شود.
وی با اشاره به اینکه تغذیه نامناسب دام باعث به وجود آمدن شیر غیراستاندارد می شود، یادآور شد: افق و چشم انداز ترسیم شده در این صنعت، تولید شیر خشک از واحدهای گاوداری داخل استان است که نیاز به واردات را کاهش داده و مانع از خروج ارز می شود و البته تحقق این شرایط نیازمند استانداردسازی واحدها و شیر تولیدی می باشد.
نماینده عالی دولت در استان قزوین اضافه کرد: مجموعه جهاد کشاورزی مامور تحقیق در زمینه پیدا کردن سرمایه گذار خارجی جهت استاندارد سازی شیر است تا بتوان از این طریق بخش های دیگر را هم فعال کرد.
براساس این گزارش جمعی از صاحبان مجتمع های گاوداری و تولید کنندگان شیر در این برنامه به طرح مسائل و مشکلات بخش خود، به ویژه در زمینه فروش شیر پرداخته و مقرر شد در جلسه ای مشترک با حضور صاحبان واحدهای تولیدی لبنیات و دستگاه های
مرتبط نسبت به بررسی و رفع مشکلات این بخش اقدام لازم صورت پذیرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com