واحدهای تخم گذار کردستان بیش از هفت میلیارد ریال به بانک بدهکارند

واحدهای تخم گذار کردستان بیش از هفت میلیارد ریال به بانک بدهکارند

معاون بازرسی و نظارت سازمان بازرگانی کردستان گفت: 14 واحد تخم گذار این استان هفت میلیارد و 142 میلیون ریال به بانک‌های عامل بدهی دارند و همین امر موجب تعطیلی این واحدها شده‌است.
" امیر غیورنیا" روز چهار شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این واحدها به دلیل بدهی بانکی و نبود توجیه اقتصادی برای ادامه فعالیت، بین یک تا 50 ماه اخیر تعطیل شده‌اند.
به گفته وی قیمت تمام شده هر کیلوگرم تخم مرغ هفت هزار ریال است در حالی که در ماههای گذشته تخم مرغ تولیدی استان به صورت عمده و در پاره‌ای اوقات به صورت خرده فروشی به قیمت شش هزار و 500 ریال عرضه شد.
وی اظهار داشت: هم اکنون فقط چهار واحد تخم گذار استان در شهرستان‌های سقز، سنندج و قروه فعال است که جوابگوی نیاز استان نیست.
غیورنیا افزود: به دلیل تامین تخم مرغ از استان‌های دیگر، قیمت این ماده غذایی در یک ماه اخیر افزایش یافت که با اجرای سیاست‌های مختلف نظیر افزایش تعرفه گمرکی صادرات و پرداخت یارانه به توزیع‌کنندگان ، قیمت آن در 10 روز اخیر کاهش یافت.
به گفته وی با اجرای این سیاست‌ها قیمت هر عدد تخم مرغ در استان از یک هزار به 750 ریال کاهش یافت.
وی سرانه مصرف تخم مرغ هر کردستانی را سالانه هشت کیلوگرم و سرانه هر ایرانی را 9 کیلوگرم ذکر کرد و گفت: این در حالی است که سرانه هر فرد در کشورهای پیشرفته 15 کیلوگرم می‌باشد. 

 
کلمات کلیدی بدهی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com