هیچ مشکلی در مورد آنفلوانزای مرغی در استان زنجان وجود ندارد

هیچ مشکلی در مورد آنفلوانزای مرغی در استان زنجان وجود ندارد

رحیم سروری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان افزود: یکی دو مورد پرنده مبتلا وجود داشت که با اقدامات مناسب سریعاً اقدام شد و در دو روستا همه موارد مشکوک از بین برده شدند.
 وی افزود: در مورد انسان نیز با ایجاد قرنطینه و بستری کردن افراد مشکوک مشکل خاصی وجود ندارد و جای هیچ گونه نگرانی نیست و همشهریان مطمئن باشند که در این باره ما هوشیارانه عمل کرده‌ایم.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی با اشاره به اینکه در سال جدید از بابت بیماری‌ وبا نیز هیچ مشکلی وجود ندارد و همه چیز تحت کنترل است گفت: در سال گذشته 19 مورد ابتلا به بیماری وبا وجود داشت و یک مورد نیز فوتی داشتیم.
 وی گفت: پتانسیل‌ها و ابزار لازم برای مقابله با این بیماری وجود دارد و در این زمینه آموزش‌های لازم و موارد ایمنی به اطلاع مردم رسیده است.
 سروری مهم‌ترین پیشگیری در مقابل بیماری‌ها را رعایت موارد بهداشتی دانست و گفت: از همه همشهریان خواهشمندیم که موازبن بهداشتی را به نحو احسن رعایت کنند تا مشکلی به وجود نیاید.
 وی افزود: امکانات لازم برای مقابله با بیماری‌ها مثل داروهای مورد نیاز برای مقابله با بیماری‌های اسهال حاد را مهیا کرده‌ایم و مشکل خاصی نداریم.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان در مورد زمان افتتاح و راه‌اندازی بیمارستان آیت الله موسوی گاوازنگ زنجان گفت: تعامل خوبی بین وزارت بهداشت و وزارت مسکن و شهرسازی به‌وجود آمده است و در حال رایزنی برای تحویل آن به دانشگاه هستیم.
 وی افزود: این بیمارستان هنوز تحویل نشده است و با توجه به امکانات و ظرفیت‌های موجود می‌توانیم 2 ماه پس از تحویل آنرا تجهیز و در اختیار همشهریان قرار دهیم. اشکالات این بیمارستان در غالب 3 صفحه به مجری طرح ارائه شد تا آنها این معایب را مرتفع کنند.
 وی عمده گرفتاری‌های این دانشگاه را مصدومان حوادث و تصادفات دانست و گفت: با توجه به اینکه در یک منطقه ترانزیتی و در کنار بزرگراه‌ها قرار گرفته‌ایم عمده درگیری و کار ما مصدومان تصادفات است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com