هیات های تجاری ایران بزودی به پاکستان، عراق و اتریش می روند

هیات های تجاری ایران بزودی به پاکستان، عراق و اتریش می روند
محسن جلال پور که در سفر هیات ایرانی به ایتالیا و فرانسه، رئیس جمهوری را همراهی می کرد در فضای مجاز نوشت: چند روزی است که سخت سرگرم برنامه ریزی برای اعزام سه هیأت بزرگ اقتصادی برای همراهی با دولتمردان به سه کشور پاکستان، عراق و اتریش هستیم.
وی ادامه داد: تجربه موفق سفر ایتالیا و فرانسه انتظارات را بالا برده است. سخت کار می کنیم تا نماینده شایسته ای برای بخش خصوصی ایران باشیم. چون روزهای پایان سال است و کارها و دیدارهای روزانه زیادی پیش روست.
جلال پور افزود: این سفر از پاکستان آغاز می شود؛ همسایه پر جمعیت شرقی که با وجود فرصت های فراوانی که دارد، از بازار بزرگش غفلت کرده ایم. آنگاه به عراق می رویم. این کشور نخستین بازار صادراتی ایران است و با توجه به شرایط کنونی در عراق نسبت به کالاهای ترکیه و عربستان، فرصت هایی بزرگ فراروی ماست.
رئیس اتاق ایران ادامه داد: اتریش سومین مقصد سفر هیات ایرانی است. مردم و مسئولان این کشور در تحریم های جنگ تحمیلی و اخیر، رفتاری مسئولیت پذیر داشتند و احترام و اعتماد بنگاه های ایرانی را به دست آورده اند. آنها اعتبار تجاری خود را بازیچه سیاست نمی دانند. ما با اتریشی ها کارهای زیادی داریم. 
وی افزود: من توصیه سفیر اتریش در مورد یک بازدید حرفه ای از دستاوردهای شهر وین را پسندیدم.
جلال پور نوشت: در این هیات ها برای نخستین بار در تدارک همراه ساختن بخش های جدید اقتصادی هستیم. اقتصاد آکادمی و گردشگری سلامت دو نمونه از این همراهان جدیدند. انتظاردارم فعالان اقتصادی مرتبط با این دوکشوراتاق را از راهنمایی و پیشنهادهای خود برای هرچه بهتر برگزار شدن این سفر بهره مند کنند. 
وی اعلام کرد که ثبت نام از متقاضیان برای این سفرها از امروز(یکشنبه) روی سایت اتاق ایران شروع شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com