هیئت رئیسه اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور مشخص شد

هیئت رئیسه اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور مشخص شد
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی استان مرکزی گفت: شش هزار تن گوشت سفید مرغ امسال از شهرستان دلیجان به عراق صادر شد.
ناصر بیگی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این میزان مواد خام پروتئینی که شامل گوشت سفید مرغ و پای مرغ است، 10 میلیون دلار ارز عاید کشور کرد.
وی اظهار کرد: محموله های صادرات مرغ دلیجان در 9 ماه امسال از طریق گمرک اراک در قالب 50 فقره اظهار نامه صادراتی انجام شده است.
بیگی یادآور شد: یکی از شرکت های تولید کننده گوشت مرغ دلیجان جزء شش شرکتی است که کد صادرات برای کشور روسیه را اخذ کرده است.
بیگی افزود: صادرات گوشت سفید مرغ به روسیه به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی با تعرفه های روسیه و هزینه های بالای حمل و نقل تاکنون انجام نشده است .
وی ادامه داد: روسیه هر کیلو گرم مرغ را 15 هزار ریال زیر قیمت خریداری می کند ضمن اینکه به طور مستقیم مرغ از این شهرستان به روسیه حمل نمی شود بلکه با گذر از ترانزیت دو کشور به مقصد می رسد که هزینه بالایی را در برمی گیرد.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی استان مرکزی گفت: به این خاطر روسیه ترجیح می دهد گوشت سفید مرغ را از کشور ترکیه با تعرفه کمتری وارد کند.
شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی بیش از 53 مرغداری فعال و چهار کشتارگاه مرغ دارد و اولین پروانه کشتارگاه صنعتی در سطح کشور در سال 73 برای دلیجان صادر شده است
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com