هنوز مجوز عرضه شیر خام فله ای صادر نشده است

هنوز مجوز عرضه شیر خام فله ای صادر نشده است
معاون سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: طرح توزیع شیرخام به صورت باز از سوی دامداری ها و در مراکز سطح شهر در سازمان دامپزشکی در حال بررسی است اما هنوز در این زمینه تصمیمی اتخاذ نشده است.
محسن مشکات اظهار کرد: علیرغم نظارت های دامپزشکی توزیع شیرخام از طریق دامداری ها یا فروشگاه های سطح شهر عملا انجام می شود که از نظر سازمان دامپزشکی غیر مجاز است.
وی اظهار کرد: سازمان دامپزشکی در صورت برخورد با فروش و توزیع شیر خام فله ای و باز برخورد خواهد کرد.
مشکات گفت: توزیع شیرخام به صورت باز از سوی دامداری ها و در مراکز سطح شهر در سازمان دامپزشکی در حال بررسی است اما هنوز دراین زمینه تصمیمی اتخاذ نشده است.
معاون سازمان دامپزشکی کشور با بیان این که شیر خام تا زمانی که به کارخانه ها تحویل داده می شود و فرآوری نشده مسوولیت نظارت و بهداشت آن با سازمان دامپزشکی است گفت: طرحی مبنی بر عرضه شیر خام فله ای در مراکز سطح شهر در سازمان دامپزشکی در حال بررسی است که به برخی از گاوداری های دارای شرایط مجوز عرضه شیر فله ای داده شود.
او ادامه داد: در صورتی که گاوداری هایی که شرایط بهداشتی لازم را داشته باشند، بار میکروبی شیر پایین باشد، محصول عاری از بیماری سل و تب برفکی بوده و امکانات لازم را برای بسته بندی داشته باشند، مجوز به تعدادی از گاوداری ها داده شود.
وی گفت: البته هنوز این موضوع در حال بررسی بوده و دستورالعملی برای آن تدوین و ابلاغ نشده است لذا همچنان توزیع شیر خام از گاوداری ها، مراکز فروش سطح شهر و مغازه ها غیر مجاز بوده و با آن ها برخورد خواهد شد.
این درحالیست که چند روز گذشته دبیر انجمن صنفی گاوداران استان تهران از موافقت وزارت بهداشت و وزارت تجارت برای فروش شیر تولیدی دامدارای ها به صورت باز در مراکز سطح شهر خبر داده و گفته بود: در پی ممنوعیت صادرات شیرخشک و آزاد بودن واردات این محصول با ارز ۱۲۲۶ تومانی و همچنین اعمال تعرفه ۳۰ درصدی برای صادرات فرآورده های لبنی، شیرخام مازاد روی دست دامداران مانده و کارخانه ها نمی توانند این محصول را جمع آوری کنند لذا با عرضه این محصول به صورت باز و بدون لیبل موافقت شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com