هنوز مجوز صادرات مرغ صادر نشده است

هنوز مجوز صادرات مرغ صادر نشده است
رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه هنوز مجوز صادرات مرغ صادر نشده است،‌ گفت: امسال یک میلیون و 700 هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود که حدود 10 درصد آن مازاد مصرف کشورمان بوده و قابلیت صادرات دارد.
عطاالله حسن‌زاده با اشاره به 90 میلیون قطعه جوجه‌ریزی ماهانه، اظهار کرد: میزان جوجه‌ریزی مرغ گوشتی تا پایان سال به 105 میلیون قطعه خواهد رسید.
وی با اشاره یه تلفات شش تا هشت درصدی پرنده در واحدهای پرورشی، تصریح کرد: با احتساب تلفات کشور یک میلیون 700 هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود که حدود 10 درصد آن مازاد مصرف بوده و قابلیت صادرات را دارد.
به گفته حسن‌زاده مصرف سرانه کشورمان 22 کیلو گرم است و سالانه یک میلیون 600 هزار تن گوشت مرغ در کشور مصرف می‌شود.
رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور خاطر نشان کرد: تاکنون گزارشی از بروز بیماری آنفلوآنزای پرندگان در واحدهای پرورشی صنعتی گزارش نشده است.
وی هزینه تمام شده هر کیلو گوشت مرغ را دو هزار و 20 تومان عنوان و اظهار کرد: علیرغم کاهش تعرفه ذرت هر کیلو ذرت دامی از 450 تومان به بیش از 515 تومان در بندر امام خمینی(ره) به عنوان مبدا واردات افزایش یافته و قیمت نهاده‌های تولید و خوراک مرغ به دلیل اینکه بازار دلالی دارد، روند صعودی در پیش گرفته است.
به گفته حسن‌زاده هر کیلو مرغ زنده در مرغداری دو هزار و 200 تومان و هر کیلو مرغ کشتار و بسته‌بندی شده در کشتارگاه سه تا سه هزار و 150 تومان فروخته می‌شود.
رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفت: اجرای طرح بسته‌بندی مرغ در کوتاه مدت برای تولید و مصرف تنش‌هایی ایجاد می‌کند اما با توجه به ارتقا کیفی و بهداشتی محصول اقدام بسیار مناسب و ضروری برای تولید بالای کشورمان بوده و پیش‌زمینه‌ای برای صادرات گوشت مرغ خواهد بود.
وی با اشاره به آزاد شدن صادرات گوشت مرغ و ممنوعیت واردات آن، گفت: از زمان تصویب ممنوعیت واردات، مجوزی برای ورورد این محصول به کشور صادر نشده است. همچنین با توجه به آزاد شدن صادرات تولیدکنندگان به دنبال ارتقا کیفیت و تولید صادراتی و بازاریابی در منطقه هستند اما تاکنون مجوز صادرات گوشت مرغ صادر نشده است.
گفتنی است؛ پیش از این محمد یوسفی - رییس هیات مدیره این اتحادیه بود که اخیرا عطاالله حسن‌زاده جانشین وی شده است. همچنین یوسفی به عنوان مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی استان تهران فعالیت می‌کند.
 
نظرات شما
  •  

    ui گفت : ۹۰/۰۹/۱۶

    مجوز صادرات لازم نيست فقط واردات متوقف شود.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com