هم‌اندیشی بخش خصوصی با جهاد کشاورزی فارس برای ایجاد زنجیره مرغ

هم‌اندیشی بخش خصوصی با جهاد کشاورزی فارس برای ایجاد زنجیره مرغ
مدیریت این بخش بزرگ نیازمند تعامل نزدیک با فعالان و دست‌اندرکاران بخش خصوصی است که پیرو آن باید از دانش فعالان این بخش برای پیشبرد اهداف کشاورزی استفاده شود.
محمد قاسمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، در جلسه هم‌اندیشی که با بخش‌های خصوصی در سازمان جهاد کشاورزی فارس برگزار شد، ضمن بیان این مطلب، بر تشکیل چنین جلساتی به‌منظور اتخاذ تصمیم‌های جدی در جهت تولید اقتصادی، تقویت تعاونی‌های تولید و توانمندسازی تشکل‌ها و بهره‌برداران بخش کشاورزی تأکید کرد و گفت: لزوم استانداردسازی و احصاء طرح‌های تحولی اثربخش مانند کشت نشاء، کارخانه کمباین‌سازی، استفاده از اشعه گاما و... و ایجاد زنجیره‌ها از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
بنا بر این گزارش، فرقانی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس نیز در این هم‌اندیشی تولید پایدار بخش کشاورزی و کمک به اقتصادی کردن فعالیت‌های تولیدی در این بخش را از مهم‌ترین رسالت‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: تولید محصولات صادراتی، پایدار و با کیفیت برای رقابت با بازار جهانی، ازجمله برنامه‌های مهمی است که در دستور کار اتاق بازرگانی قرار دارد.
در ادامه رضایی، نماینده شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی، با برشمردن مشکلات موجود در بخش کشاورزی استان فارس، ازجمله از بین رفتن قریب به اتفاق دشت‌ها، اتمام سفره‌های آب زیرزمینی، تحمیل شرایط دشوار به کشاورزان در اثر اجرای ناقص طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، کافی نبودن بسته‌های حمایتی و سخت‌گیری بانک‌ها و در نهایت عدم قرار گرفتن استان فارس در گروه استان‌های خشک کشور از سوی دولت عنوان کرد و اظهار داشت: از مهم‌ترین راه‌های مقابله با این مشکلات تعریف الگوی کشت مناسب و تبیین رویکرد علمی همراه با صنعتی و اقتصادی کردن طرح‌ها است.
حمیدیان، رئیس انجمن مدیران صنایع فارس با اشاره به اهمیت بحران آب در بخش کشاورزی گفت: صرفاً محدود کردن الگوی کشت، راه حل مناسبی برای حل مشکل کم‌آبی نیست، بلکه در این راستا لزوم همکاری فراگیر دستگاه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و همچنین توجه اصولی به فرآیند فرهنگ‌سازی باید در نظر گرفته شود.
وی کاهش اشتیاق به سرمایه‌گذاری اصولی، مدیریت منابع، بحران تأمین نهاده‌ها به‌ویژه آب، بالا بودن ضایعات محصولات تولیدی، بالابودن قیمت تمام‌شده و هزینه مبادله، کاهش ضریب نفوذ مکانیزاسیون در توسعه کشاورزی، کاهش ضریب نفوذ فعالیت‌های علمی و اجرایی در فن‌آوری اطلاعات را از دیگر چالش‌های اساسی دانست.
در پایان این هم‌اندیشی مقرر شد در ارتباط با الگوی مصرف و همچنین نسبت به ایجاد زنجیره‌ها و با اولویت زنجیره مرغ در اتاق بازرگانی جلساتی برگزار و مسائل مرتبط پیگیری شود./

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com