همکاری افغانستان و ایالات متحد به منظور راه اندازی کارخانه فرآوری سویا

همکاری افغانستان و ایالات متحد به منظور راه اندازی کارخانه فرآوری سویا

با همکاری بخش توسعۀ غذایی وزارت کشاورزی امریکا – واحد بین المللی انجمن دانه سویای امریکا در راستای اهداف سلامت انسانی – با بخش سویای کشاورزی نوین افغانستان ، اولین زنجیره دانه سویا با ارزش تجاری در افغانستان راه اندازی خواهد شد .

آرد سویا با پروتئین بالا ، بلغور سویا و روغن دانه سویا در کارخانجات فراوری مزار شریف تولید ودر دسترس انسان و دام قرار خواهد گرفت .{tor_sutitle}هدف از این همکاری توسعه بازار خوراک در افغانستان است{/tor_sutitle}

شرکای این قرار داد اظهار داشتند عرضه ثابت محصولات دانه سویا به مشتریان در ارائه تصویری موثق از این کارخانه بسیار مؤثر خواهد بود و در این پروژه سه ساله بیش از 200 هزار بوشل دانه سویا ی امریکایی به تولیدات داخلی افزوده خواهد شد .

طبق اظهارات آقای John Cassidyنایب رئیس غلات و دانه های روغنی Perdue رشد تقاضا در بازار کشورهای در حال توسعه برای نهاده امریکا روبه رشد است .

در سال 2011 ، 891 کشاورز افغانی که 91 نفر انها زن بودند ، در ساخت و راه اندازی این پروژه که به تولید اولین محصول دانه های سویای کشوری در زمینی به مساحت 450 هکتار بود ، حضور بهم رساندند و درسال 2012 ، این رقم به 3325 کشاورز افغانی رسید که شامل 300 نفر کشاورز زن بودند و همگی به کاشت دانه سویا مشغول شدند .

 

 
کلمات کلیدی سویا تامین سویا
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com