همه چیز برای استفاده از حشرات در رژیم خوراکی حیوان آماده است !

همه چیز برای استفاده از حشرات در رژیم خوراکی حیوان آماده است !
شرکت هلندی تولید کنندۀ خوراک Coppens و کمپانی هلندی تولید کنندۀ حشره Protix Biosystems ، قراردادی را در زمینۀ گنجاندن حشرات در خوراک حیوان امضا کردند. 
این دو شرکت ، تمامی کارهای لازم برای استفادۀ حشرات در رژیم خوراک حیوان را انجام داده اند تا زمانیکه قانون و مصوبات لازم این اجازه را بدهد . در حال حاضر ، استفاده از حشرات ممنوع است . 
کمپانی تولید خوراک Coppens در خصوص استفاده از 200 تن چربی حشرات و 300 تن پروتئین حشرات با کمپانی Protix به توافق رسیدند . این مقدار برای ترکیب با 15 هزار تن خوراک کامپاند کافیست . چربی و پروتئین مربوطه از لارو مگس تهیه می شود . از آنجاییکه مگس دورۀ حیات کوتاه و تخمگذاری فراوانی دارد برای این کار انتخاب شده است .  
کمپانی Protix ، 5 / 2 – 3 تن حشره در هفته تولید می کند . چربی استخراج شده از لارو مگس که تا پیش از این نیز در رژیم خوراک حیوان مورد استفاده قرار می گرفت، حداقل به میزان 5 / 99 درصد تصفیه و با نسبت FFA (اسید چرب آزاد) پایین تولید می شود. قابلیت هضم خوب آن ، برای حیوانات جوان بسیار مناسب است.
به دلایل امنیت بهداشتی و تغذیه ، استفاده از پروتئین حشرات (بدون چربی) در رژیم خوراکی حیوان هنوز ممنوع است . 
کمپانی Protix به همراه اتحادیۀ اروپا و دولت هلند خواستار تأیید ترکیب حشرات در رژیم خوراکی حیوان هستند و این کمپانی امیدوار است تا تابستان آینده مجوز آن صادر گردد. 
مدیر عامل کمپانی Coppens اذعان دارد هزینۀ تولید خوراک حشرات نسبتا بالاست اما با رشد و توسعۀ آن بهتر خواهد شد . 
اخیراً کمپانی Protix ، تولیدات خود را در همایشی که در هلند تحت عنوان "حشرات برای تغذیۀ جهان" برگزار شد به معرض نمایش گذاشتند که بسیار با استقبال روبه رو شد .     

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com