همایش ملی صنعت دام و طیور در گرگان پایان یافت

همایش ملی صنعت دام و طیور در گرگان پایان یافت

گرگان - خبرگزاری مهر: نخستین همایش ملی صنعت دام و طیور عصر پنجشنبه در گرگان پایان یافت.
به گزارش خبرنگار مهر در گرگان در این همایش سه روزه جمعی از کارشناسان و تولید کنندگان دام و طیور کشور در باره مسائل مختلف این صنعت به تبادل نظر پرداختند.
ژنتیک و اصلاح نژاد دام و طیور، بهبود روشهای تامین خوراک مناسب برای دام و طیور، محصولات و فرآورده های دام و طیور (شیر، مواد لبنی و فرآورده های گوشتی ) و بومی سازی فن آوریهای جدید در صنعت دام و طیور از جمله محورهای این همایش اعلام ششد.
اسماعیل مهاجر دبیر همایش ملی صنعت دام و طیور گفت: در سالهای اخیر جمعیت دامی کشور افزایش یافته و به تبع آن صنعت دام و طیور نیز از رشد کمی و کیفی مطلوبی برخودار است و برای رسیدن به خودکفایی در بخش صنایع دام و طیور باید به تحقیقات و پژوهش توجه بیشتری شود.
وی افزود: ، بدون توجه به تحقیقات، تولیدات با کیفیت در کمیت بالا ممکن نیست و برای رسیدن به این منظور باید به پژوهش توجه اساسی شود.
به گفته مهاجر از مجموع 600 مقاله ارسال شده به دبیرخانه این همایش 385 مقاله در محورهای علوم دامی و دامپزشکی ارائه که 288 فقره مقاله در محورهای علوم دامی و 97 مقاله در محورهای دامپزشکی پذیرفته شد.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دانشگاه گلستان، اداره کل دامپزشکی استان گلستان، نظام دامپزشکی استان گلستان و انجمن علمی کشاورزی بوم شناختی ایران از جمله برگزارکنندگان این همایش هستند.
سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی، موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، جامعه دامپزشکان ایران نیز از دیگر برگزار کنندگان این همایش هستند.

 
کلمات کلیدی همایش
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com