هفت هزار و 250تن مرغ و پای مرغ از دلیجان به خارج از کشور صادر شد

هفت هزار و 250تن مرغ و پای مرغ از دلیجان به خارج از کشور صادر شد
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی استان مرکزی گفت: هفت هزار و 250 تن گوشت مرغ و پای مرغ در نه ماه امسال از شهرستان دلیجان صادر شد.
ناصر بیگی افزود: این میزان مواد خام پروتئینی که شامل سه هزار و 800 تن گوشت سفید مرغ و سه هزار و450 تن پای مرغ است که به کشور عراق و افغانستان ارسال شده که ارزش این صادرات در مجموع 12 میلیون دلار است .
وی اظهار کرد: در این مدت یک میلیون و 550 هزار تن تخم مرغ نطفه دار نیز به کشور عراق صادر شده است.
عضو هیات مدیره انجمن جوجه یک روزه کشور ادامه داد: صادرات مرغ ،تخم مرغ و پای مرغ دلیجان از طریق گمرک اراک در قالب 53 فقره اظهار نامه صادراتی انجام شده است.
بیگی یادآور شد: یکی از شرکتهای تولید کننده گوشت مرغ دلیجان جزو شش شرکتی است که کد صادرات برای کشور روسیه را اخذ کرده است.
بیگی افزود: صادرات گوشت مرغ به روسیه از برنامه های در دست اقدام است که در صورت تایید کیفیت گوشت مرغ ایران انجام خواهد شد .
وی افزود: ظرفیت شش هزار قطعه کشتار مرغ و صادرات را در ساعت در بخش خصوصی دلیجان وجود دارد.
بیگی پیش بینی کرد: با آغاز صادرات طیور به کشور روسیه و افزایش حجم صادرات این ماده پروتئینی پرمصرف به دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس میزان ارزش صادرات در این زمینه در کشور به 20 میلیون دلار افزایش یابد.
شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی بیش از 53 مرغداری فعال و چهار کشتارگاه مرغ در کمربند استان های جنوبی و شمالی کشور قراردارد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com