هفت درصد از مجموع صادرات مرغ کشور به استان مرکزی تعلق دارد

هفت درصد از مجموع صادرات مرغ کشور به استان مرکزی تعلق دارد
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: هفت درصد از مجموع صادرات مرغ کشور از این استان انجام می شود.
علی بابایی روز دوشنبه در نشست اتحادیه مرغداران استان مرکزی افزود: این استان ظرفیتهای مناسبی برای توسعه صنعت دام وطیور دارد که با اتخاذ برخی سیاستهای حمایتی و رفع موانع تولید، می توان شاهد ارتقای شاخص های اقتصادی بود.
وی ادامه داد: هم اینک کمبود نقدینگی از مهمترین مشکلات موجود استان در بخش کشاورزی است که صنعت طیور نیز با وجود این مشکل هنوز حیات اقتصادی خود را حفظ کرده است.
وی بیان کرد: برای رفع مشکلات حوزه کشاورزی و به ویژه دام وطیور، بانکهای عامل استان بنا بر وظایف قانونی خود متعهد به پرداخت تسهیلات به این بخش هستند ولی تاکنون عملکرد مثبتی نداشته اند.
او اضافه کرد: یکی از راهکارهای تقویت توسعه صادرات غیرنفتی حمایت دولت از بخش کشاورزی است که این مهم می تواند رشد شاخص های اقتصادی استان مرکزی را شتاب بخشد.
بابایی اظهار کرد: ایجاد مشوق های صادراتی ،اعطای تسهیلات کم بهره، تامین امنیت سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیتهای تشکل های غیر دولتی بخش کشاورزی از جمله راهکارهای توسعه صنعت طیور در استان مرکزی است.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان مرکزی نیز گفت: افزایش هزینه تولید و کاهش قیمت فروش مرغ قبل از کشتار از جمله مشکلاتی است که مرغداران استان مرکزی را رنج می دهد.
غلامرضا قلمی بیان کرد: کاهش میزان سوخت مورد نیاز مرغداران و افزایش ناگهانی قیمت نهاده های تولید از دیگر موانعی است که تولید طیور را کم صرفه کرده است.
او اظهار کرد: تاخیر در پرداخت غرامت تولیدکنندگان، طولانی شدن زمان تمدید یا صدور پروانه های واحدهای تولیدی و وجود برخی قوانین دست و پاگیر اداری نیز از دیگر چالش های فعالان عرصه صنعت طیور استان مرکزی است.
به گفته قلمی، استان مرکزی کمترین مشکلات صنفی را در بین دیگر استانهای کشور دارد و بازار مصرف استان هیچگاه شاهد توقف تولید مرغ و تخم مرغ نبوده است.
در این نشست جمعی از مرغداران گوشتی و تخم گذار استان به طرح مشکلات و دیدگاههای خود پرداختند.

 
نظرات شما
  •  

    ف ح گفت : ۹۳/۰۹/۱۱

    کجا سخت گیری می کنن برا پروانه بعضی واحدها بدون مجوز جوجه می ریزن

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com