هشدار دامپزشکی سبزوار نسبت به شیوع بیماری آنگارا در مرغداری‌ها

هشدار دامپزشکی سبزوار نسبت به شیوع بیماری آنگارا در مرغداری‌ها

رییس شبکه دامپزشکی سبزوار بیان کرد: آنگارا یک بیماری ویروسی غیرقابل درمان و فاقد هر گونه واکسن موثر است از این رو باید اقدامات بهداشتی و امنیت زیستی در مرغداریها بیشتر شود.

 ولی‌الله جغتایی رییس شبکه دامپزشکی سبزوار با اشاره به مشاهده مواردی از بیماری آنگارا در واحدهای مرغداری این شهرستان در خبری اعلام کرد: پیشگیری از شیوع این بیماری از سوی مرغداران به منظور جلوگیری ار تلفات ضروری است.

جغتایی در ادامه این خبر متذکر شد: با توجه به درگیریهای اخیر مرغداری های این شهرستان به بیماری آنگارا، نشست های بررسی وضعیت این بیماری و راههای پیشگیری از آن برگزار شد.

رییس شبکه دامپزشکی سبزوار تاکید کرد: با توجه به مشاهده تعدادی کانون بیماری آنگارا در واحدهای مرغداری شهرستان سبزوار بر لزوم کنترل و پیشگیری این بیماری برای جلوگیری از ورود خسارت بیشتر به مرغداران تاکید می کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: آنگارا یک بیماری ویروسی غیرقابل درمان و فاقد هر گونه واکسن موثر است از این رو باید اقدامات بهداشتی و امنیت زیستی در مرغداریها بیشتر شود.

جغتایی در خاتمه یادآور شد: مرغداران در صورت مشاهده تلفات غیر متعارف در مرغداری در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی مراجعه نمایند و بیماری آنگارا یک بیماری عفونی و مسری است که از علائم مشخصه آن درصد ابتلا و درصد تلفات زیاد است و معمولاً در جوجه‌­های گوشتی با عمر سه تا پنج هفته بروز می کند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com