هشدار دامپزشکی درباره تب برفکی/ورود دام به خراسان جنوبی ممنوع شد

هشدار دامپزشکی درباره تب برفکی/ورود دام به خراسان جنوبی ممنوع شد
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در خصوص خطر شیوع بیماری تب برفکی هشدار داد.
به گزارش روابط عمومی دامپزشکی خراسان جنوبی با توجه به شیوع بیماری تب برفکی در برخی از استان های کشور، دامپزشکی استان بر رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای تاکید کرد.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به مخاطرات بهداشتی و اقتصادی شیوع این بیماری بر صنعت دامداری استان، افزود: با توجه به حساسیت موضوع ورود هر گونه محموله های دام سبک و سنگین به خراسان جنوبی ممنوع شده و با صدور مجوزهای بهداشتی دام از سایر استان‌ها به خراسان جنوبی موافقت نمی‌شود.
رفیعی پور بیان کرد: خوشبختانه با اقدام های انجام شده طی امسال از جمله کنترل دقیق تردد محموله های دامی و واکسیناسیون حداکثری دام‌ها تا کنون کانونی از این بیماری در جمعیت دام سبک و سنگین گزارش نشده است.
وی با اشاره به سرعت شیوع عامل این بیماری از طرق مختلف افزود: شیوع بیماری تب برفکی سبب بروز تلفات در جمعیت دام های جوان بویژه بره و بزغاله‌ها می‌شود و ضرر و زیان اقتصادی فراوانی را به صنعت دامپروری و دامداران استان نظیر کاهش تولید شیر، گوشت و ... تحمیل می‌کند.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه سویه جدیدی از بیماری تب برفکی در برخی از استان های کشور شایع شده، ادامه داد: عدم رعایت مسایل بهداشتی قرنطینه ای و جابجایی و ورود هر گونه دام فاقد شناسنامه بهداشتی می‌تواند تهدیدی برای جمعیت دامی باشد.
رفیعی پور گفت: مکاتبه با فرمانداری، نیروی انتظامی، جهادکشاورزی، تعاونی دامداران و ... در شهرستان‌ها توسط شبکه های دامپزشکی انجام و هشدارهای لازم در این خصوص داده شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com