هشدار دامپزشکی خراسان جنوبی در زمینه شیوع بیماری تب برفکی‌

هشدار دامپزشکی خراسان جنوبی در زمینه شیوع بیماری تب برفکی‌

محمد رضایی در گفتگو با خبرنگار فارس در بیرجند ضمن تشکر از همکاری تمام دامدارانی که توصیه‌های دامپزشکی را جدی گرفته و نسبت به واکسیناسیون دام‌های خود در مرحله بیستم از طرح سراسری تب برفکی اقدام کردند، افزود: با توجه به گزارش شیوع بیماری تب برفکی در استان‌های همجوار و به منظور جلوگیری از سرایت این بیماری خطرناک به استان و با در نظر گرفتن سویه‌های گوناگون این بیماری، از دامداران تقاضا می‌شود علاوه بر مایه‌کوبی که انجام شده، اقدامات قرنطینه‌ای را جدی بگیرند و از ورود هرگونه دام جدید بدون هماهنگی با شبکه دامپزشکی جدا خودداری کنند.
وی همچنین از تمام دامداران خواست در صورت مشاهده هرگونه علائم این بیماری مانند لنگش، کاهش شیر، تاول‌های دهانی و پستانی مراتب را هرچه سریع‌تر به شبکه دامپزشکی شهرستان گزارش کنند.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی همچنین گفت: تاکنون موردی از ابتلای تک سمیان به بیماری مشمشه گزارش نشده است.
رضایی افزود: از ابتدای سال جاری تمام تست‌های مالئین انجام شده بر روی تک سمی‌ها در راستای تشخیص این بیماری منفی بوده و موردی از ابتلا به این بیماری در سطح استان مشاهده نشده است.
وی یادآور شد: مشمشه یکی از بیماری‌های باکتریایی مسری و خطرناک قابل انتقال بین انسان و حیوان است که عموماً تک سمی‌ها را مبتلا می‌سازد و این بیماری به شدت در جمعیت اسب‌ها کشنده بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com