هشدار به مرغداران برای شیوع بیماری‌های تنفسی طیور

هشدار به مرغداران برای شیوع بیماری‌های تنفسی طیور

دامپزشکی استان کرمان به مرغداران به دلیل شیوع بیماری‌های تنفسی طیور هشدار داد.
رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور دامپزشکی استان کرمان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اگر مرغداران مسائل بهداشتی مربوط به مدیریت مرغداری را رعایت نکنند، به دلیل وضعیت خاص آب و هوایی و ایجاد شرایط مساعد می‌توان شاهد بروز موج جدیدی از بیماری‌های تنفسی و تلفات زیاد طیور در مرغداری‌های سطح استان کرمان باشیم.
الهام پورمحسنی افزود: عوامل زمینه‌ای مختلف از جمله امنیت زیستی نامناسب مرغداری‌ها، تراکم منطقه‌ای مرغداری‌ها، حضور و چرخش عوامل بیماری‌زا و سرکوب کننده سیستم ایمنی در تشدید این بیماری‌ها موثر است.
پورمحسنی تصریح کرد: مسائلی مانند عدم آگاهی کافی مدیران و کارگران مرغداری‌ها از مسائل بهداشتی، وجود مرغداری‌های غیرمجاز و غیربهداشتی، عدم وجود زنجیره‌های منسجم تولیدی و تفاوت مدیریت مرغداری‌ها شرایط را برای بروز اپیدمی‌های خطرناک که موجب خسارات جبران‌ناپذیر در سطح مرغداری می‌شود، فراهم می‌کند.
رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور در اداره کل دامپزشکی استان کرمان با توصیه به مرغداران برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی گفت: مرغداران باید با رعایت کامل مسائل بهداشتی در مدیریت مرغداری و در صورت مشاهده نشانه‌های بیماری و تلفات غیرعادی در جمعیت طیور خود، فورا به دامپزشک مربوطه با شبکه‌های دامپزشکی سراسر استان برای اتخاد استراتژی لازم اطلاع دهند.
با توجه به احتمال بیماری خطرناک تب‌برفکی در جمعیت دامی استان کرمان لازم است، اداره‌های کل دامپزشکی شمال و جنوب استان کرمان به منظور تامین گوشت سفید و قرمز مطمئن برای مصرف شهروندان تلاش وافری انجام دهند، هر چند که هم‌اکنون در این زمینه فعالیت‌های مطلوبی در حال اجرا است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com