هشدار برای کمبود گوشت قرمز در چند ماه آینده

هشدار برای کمبود گوشت قرمز در چند ماه آینده
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد نسبت به قاچاق دام زنده از کشور گفت: در صورت ادامه روند قاچاق دام زنده از کشور، در چند ماه آینده شاهد کمبود گوشت قرمز و به تبع آن افزایش قیمت این محصول خواهیم بود که باید به آن توجه شود.
محمد حسن نژاد افزود: با توجه به اینکه در سال جاری قیمت گوشت قرمز به بالاترین حد خود طی سال های اخیر رسیده، واردات گوشت قرمز و دام زنده توجیه اقتصادی ندارد، چه برسد به اینکه افرادی سودجو اقدام به قاچاق این محصول کرده و آنرا به صورت غیر قانونی به کشورهای دیگر بفروشند.
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با وضعیت بوجود آمده در زمینه قاچاق دام زنده، اوضاع به گونه شده که دام های زنده ما با کمترین قیمت به کشورهای دیگر قاچاق می شود و در دو یا سه ماه آینده آن ها گوشت همین دام ها را به صورت یخ زده و با بالاترین قیمت به ما می فروشند که به این موضوع باید به صورت جدی توجه شود.
وی اظهارداشت: مهمترین علت در بحث قاچاق دام زنده، کاهش قیمت این محصول در بازار داخل نسبت به سال های گذشته است که در این صورت افراد سودجو از موقعیت سوء استفاده کرده و اقدام به قاچاق دام زنده از مرزهای کشور به دیگر کشورها می کنند که دولت نیز باید با آن ها برخورد کرده و به این مشکل رسیدگی کند.
حسن نژاد تأکید کرد: در صورت ادامه روند قاچاق دام زنده از کشور، در چند ماه آینده شاهد کمبود گوشت قرمز و به تبع آن افزایش قیمت این محصول خواهیم بود که باید به آن توجه شود.
وی افزود: عدم اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه ها کشاورزان و دامداران را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است که این مشکلات زمینه نابودی کشاورزی و دامپروری را در کشور فراهم کرده است.
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس، تصریح کرد: ما در بحث تولید کنجاله سویا با مشکلاتی روبرو هستیم که با توجه به وضع موجود اقتصادی و نیز بی ثباتی در قیمت ها نمی توانیم به تولید داخل اکتفا کنیم، بلکه باید واردات به صورت مقطعی انجام شود، البته منوط بر اینکه برنامه ریزی برای تولید داخل نیز هم راستا با واردات از سوی دولت اتخاذ شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان با تأکید بر اینکه هر گونه واردات محصولات کشاورزی و دامی باید منطقی و فقط در راستای تنظیم بازار و تعدیل قیمت ها در کوتاه مدت انجام شود، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید در اینگونه واردات دقت نظر داشته و برنامه ریزی برای تولید محصولات داخلی را جهت حمایت از کار و سرمایه ایرانی اتخاذ کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com