هشدار افزایش قیمت گوشت گوساله از مهرماه در صورت عدم حمایت

هشدار افزایش قیمت گوشت گوساله از مهرماه در صورت عدم حمایت
مدیر یک مجتمع دامداری گفت: تجربه سال‌های گذشته ثابت کرده است تقاضا در شهریور برای گوشت نسبتا کمتر شده، اما در مهرماه دوباره بیشتر می‌شود و در صورت عدم حمایت قیمت گوشت بازهم افزایش می‌یابد.
حمید محمدیان با اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر نوسات قیمت گوشت و نهاده‌ها به شدت تولیدکنندگان را تحت فشار قرار داده است.
مدیر مجتمع دامداری اظهار داشت: حتی قیمت بالای کنونی نیز که برخی فکر می‌کنند به نفع تولیدکننده باید باشد اینطور نیست و به ضرر تولیدکننده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت جو به کیلویی 730،کنجاله 1000 تومان و یونجه و گندم 500 تومان رسیده است که باعث شده  هزینه تمام شده به شدت بالا رود.
وی همچنین گفت: قیمت تلیسه لاغر به شدت بالا رفته و با 25 درصد افزایش نسبت به سال گذشته کیلویی 11 هزار تومان برای پرورش در دامداری‌ها خریداری می شود.
محمدیان افزود: هر کیلوگرم گوساله زنده 8 هزار و 200 تومان خریداری می‌شود که پرورش آن با نهاده‌های قیمت بالا توجیه اقتصادی ندارد.
وی درباره دلیل عدم کاهش قیمت گوشت گوساله به‌رغم واردات گفت: علوفه مورد نیاز دامداران گران است، علوفه دام سنگین باید در دامداری‌ها تامین شود و آنها نمی‌توانند در مراتع تعلیف کنند. به این دلیل قیمت گوشت گوساله  نسبت به گوسفند بیشتر از کمبود علوفه متاثر می‌شود.
محمدیان افزود:‌از سوی دیگر خشکسالی‌های اخیر باعث کاهش تعداد گله‌های دامداری شده و برخی نیز قادر به پرواربندی نشده‌اند.
مدیر مجتمع دامداری تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن محرم و اعیاد قربان و نزدیک شدن به فصل زمستان که به صورت طبیعی میزان علوفه کمتر می‌شود، دامداران نیاز به حمایت بیشتری دارند.
وی هشدار داد: در صورتی که از الان به فکر دامداران نباشند قیمت گوشت در زمستان بالاتر خواهد رفت.
به گزارش فارس، در حال حاضر قیمت گوشت گوساله با سبقت گرفتن از گوشت گوسفندی به کیلویی 22 هزار تومان رسیده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com